۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۶۵۵۷۸
هم‌زمان با ماه رمضان؛

۱۷۳ روحانی در خراسان شمالی کلاس‌های روخوانی قرآن برگزار می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن از سوی ۱۷۳ روحانی مستقر در استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به‌ویژه برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ماه افزون بر هزار و 100 مسجد استان برای برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان میزبان روحانیان مبلغ هستند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت صبح و همچنین بیان احکام و تلاوت و تفسیر قرآن کریم از اهم برنامه‌های روحانیان در این مساجد است.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن کریم از سوی روحانیان مستقر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: در این طرح که هم‌زمان با ماه رمضان برگزار می‌شود 173 روحانی مستقر مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مورد قرائت قرآن می‌فرمایند: قدم اول برای عمل کامل به قرآن، آشنایی با متن قرآن است و در کشوری که بر اساس اسلام، اداره می‌شود، همه مردم باید قادر به خواندن درست قرآن کریم باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اهمیت آموزش و قرائت قرآن کریم، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان کلاس‌های آموزش قرائت قرآن در روستاها را با همت روحانیون مستقر برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: قرآن نور است، نور ایمان بر دل‌های مؤمنان که با تقویت آن بیشتر می‌توان خود را در محضر پروردگار حس کرد.

وی افزود: جامعه‌ای که تعالیم الهی و قرآنی را درست اجرا کند به‌یقین آن جامعه، برکات الهی را به‌وضوح شاهد خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: درواقع یکی از دلایل عدم قبولی دعاهای ما، دوری از اعتقادات اسلامی و رعایت نکردن موازین اسلامی است./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات