۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۵۵۶۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نیازمند امنیت روانی در بازار هستیم

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت برای عبور از بحران اقتصادی باید توام با برقراری امنیت روانی در جامعه باشد.
معصومه آقاپور نماینده شبستر در مجلس

معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و رفع مشکلات اقتصادی از سوی دولت اظهار داشت: نوسات قیمت ارز و سکه در هفته‌های اخیر اغلب مردم را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این‌که سیاست دولت برای عبور از بحران اقتصادی باید توام با برقراری امنیت روانی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی موجود نشأت گرفته از رایج شدن شایعاتی است که اساسا حقیقت نداشته و فضای ملتهبی در کشور ایجاد کرده است؛ در این میان برخی نیز با دلالی ارز به دنبال منافع شخصی خود هستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس خرید و فروش ارز و سکه به سبک تلفنی و پیکی را تنها گوشه‌ای از وضعیت نامطلوب بازار دانست و گفت: دولت باید با کنترل نقدینگی و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا مقابل سوءاستفاده‌ عده‌ای سودجو را بگیرد، طبیعی است وقتی امنیت روانی و اقتصادی کشور دچار چالش شود؛ سفته بازی ها شکل خواهد گرفت.

وی حجم نقدینگی امروز در کشور را سه برابر 10 سال گذشته دانست و تصریح کرد: سوق دادن این میزان نقدینگی در بازارهای مسکن، بورس و سرمایه‌گذاری می‌تواند تاحدودی امنیت روانی در بازار اقتصادی کشور را حاکم کند، اگر این‌گونه نشود باید منتظر معضلات سیاسی و اجتماعی نیز باشیم.

آقاپور با تأکید بر این‌که آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی ایران به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران با راهکار فشار اقتصادی هستند، گفت: انتظار داریم دولت در کوتاه مدت بازار را مدیریت کند، مجلس نیز همسو با سیاست‌گذاری‌های نظام گام بر می‌دارد اما باید تمامی اقدامات به ثبات وضعیت ملتهب موجود ختم شود./935/ت303/ب1

ارسال نظرات