۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۶۵۵۵۷
استاد حوزه علمیه:

ولایت، نزدیکترین راه برای قرب به خداوند است

استاد حوزه علمیه گفت: اگر انسان ولایت الله را بپذیرد در مسیر قرب الی الله قرار گرفته است و راه ولایت امام معصوم، نزدیکترین و تنهاترین راه برای قرب به خداوند است.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی استاد حوزه و دانشگاه در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، بعد از نماز ظهر در مسجد دانشگاه تهران، درباره انس با قرآن، گفت: فهم و یادگیری قرآن برای عمل کردن به دستورات الهی و هدایت انسانهاست. نام‌هایی که برای کتاب آسمانی قرآن عنوان شده است هر کدام بابی برای ورود به قرآن است مانند اسماء الهی.

وی با بیان اینکه راحت‌ترین راه برای قرب الهی ولایت الهی است، گفت: اگر انسان ولایت الله را بپذیرد در مسیر قرب الی الله قرار گرفته است. راه ولایت امام معصوم، نزدیکترین و تنهاترین راه برای قرب به خداوند است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: رسیدن به راه ولایت الهی از راه ولایت امام ممکن است و ولایت امام از راه ولایت بر مومنین است و این سه به یکدیگر مرتبط هستند.

وی اظهار داشت: مومنین به اندازه رابطه و صمیمیت و گره گشایی هایی که از امورات یکدیگر دارند نشان دهنده امام و ولی خود هستند زیرا مبدا هر خیر و حسنه‌ای، وجود نازنین اولیای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز داشت: هر شخصی که کار خیری انجام می‌دهد در واقع در دایره ولایت قرار می‌گیرد و به ایشان اتصال می‌یابد. اگر مومنین این نگاه را جدی بگیرند قطعا در انجام عمل صالح سبقت می‌گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: توحید باید در صفوف مومنین متجلی باشد. در نماز جماعت خدای سبحان توحید را برای ما مجسم کرده و به صورت یک حکم فقهی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه بیان داشت: در نماز جماعت، اصل امام و تبعیت از ولایت تجلی یافته است، درباره روزه و حج نیز همینطور است یعنی انسان باید عادت کند در سیره و سبک زندگی خود، با نگاه به احکام الهی توحید را مجسم کند، درباره امر به معروف و نهی از منکر، زکات و خمس نیز به همین منوال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قوی‌ترین رکنی که توحید را تقویت می‌کند ولایت بین مومنین است. مرحوم علامه طباطبایی در کتاب المیزان می‌گوید انبیا در زندگی خود توحید مجسم بودند یعنی در اعمال و رفتار و ارتباطات آنها توحید، کاملا وجود داشت./969/پ202/ب1

ارسال نظرات