۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۵۱۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اجرای طرح ملی همای رحمت و برگزاری همایش بین المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید کنعانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان  آذربایجان شرقی از اجرای پانزدهمین دوره طرح ملی "همای رحمت" در راستای توزیع سبدهای غذایی و بر پایی سفره های مهربانی در میان نیازمندان خبر داد و از خیرین خواست تا با مشارکت در طرح، به کمک نیازمندان، خانوارهای بی سرپرست و بد سرپرست، بیماران صعب العلاج، خانواده های زندانیان و اقشار کم در آمد بشتابند.

وی از عموم مردم خواست جهت مشارکت در این طرح خداپسندانه کمکهای نقدی خود را به حساب شماره 4978595055 نزد بانک ملت بنام کمک‌های مردمی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان واریز و کمک‌های غیر نقدی خود را مانند برنج، روغن، قند و شکر، حبوبات به خانه های داوطلب و دفاتر و شعب جمعیت هلال احمر در تبریز و مراکز شهرستانها تحویل دهند.

همایش بین المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» برگزار می شود

همایش بین المللی "تبریز و انقلاب مشروطه ایران" با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی در مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

تبریز مشروطه خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه های فکری و نظری مشروطه خواهی در ایران، هنر، معماری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه خواهی ایرانیان، جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه خواهی، تبریز انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهاد های جدید سیاسی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه ای و بین المللی، مکتب تبریز و خود آگاهی تاریخی ایرانیان از جمله محور های این همایش می باشد.  

بنابر این گزارش، مساله نفوذ و انحراف در مشروطه خواهی در تبریز، مشروطه خواهی تبریز و زایش حقوق مدنی و شهروندی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه در نهضت مشروطیت ایران، رسائل سیاسی رجال آذربایجان و تبریز در مشروطیت، جایگاه تاریخی آذربایجان و تبریز قبل و بعد از مشروطه، مجادلات و مناقشات نظری پیرامون مکتب تبریز در حرکت مشروطه خواهی و محورهای آزاد و مرتبط با عنوان همایش و نقش تبریز در انقلاب مشروطه از دیگر محور های همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران است.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسالات مقالات 15 تیرماه و زمان برگزاری همایش 14 مردادماه سال جاری است که علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش به آدرس mashroteh.com مراجعه کنند.

کم‌کاری مسؤولان در رویداد تبریز ۲۰۱۸ مشهود است

محمداسماعیل سعیدی در خصوص معرفی شهر تبریز به عنوان جهان‌شهر یا شهر نمونه گردشگری اسلامی (تبریز 2018) اظهار داشت: مدل تبریز 2018 یک فرصتی مناسب برای معرفی شهر تبریز به عنوان ویترین گردشگری ایران و همچنین جهان اسلام است؛ به عبارت دیگر این مدل زمینه‌ای برای گسترش گردشگری است و گره کور کمبود گردشگر خارجی را باز خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اقداماتی در این زمینه انجام شده اما این اقدامات کافی نبوده و بسیاری از طرح‌ها هنوز عقب مانده است؛ در این زمینه باید رایزنی‌های فرهنگی صورت می‌گرفت ولی آنطور که شایسته بود، مسئولین در معرفی شهر تبریز و تبلیغات محیطی کم‌کاری کردند.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: باید اقدامات به طور مداوم و سریع در جهت معرفی شهر تبریز صورت بگیرد تا این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بیش از پیش به مخاطبان معرفی شود؛ در این میان نه تنها رایزنی‌های فرهنگی و دستگاه دیپلماسی بلکه تمام مسوولان متولی باید با همکاری یکدیگر برای رسیدن به تبریز 2018 تلاش کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس بیان کرد: نکته دیگر اینکه باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی استفاده می‌شد که در این زمینه نیز کم‌کاری صورت گرفت؛ چراکه بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند از یک سو باعث اشتغال و از سوی دیگر باعث سرعت‌بخشی در کارها شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این امیدواری وجود دارد تا پایان سال 2018 اقداماتی سریع برای گسترش گردشگر و ورود آنها به شهر تبریز صورت بگیرد و شهر زیبای تبریز که دارای معماری‌های فوق العاده و آثار تاریخی زیبا است، مورد استقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار بگیرد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات