۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۶۵۵۱۱
حجت الاسلام لرستانی:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بعد معنوی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بعد معنوی است.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، ظهر امروز در جمع خبرنگاران ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی و تقویت تقوا خواند و گفت: در این ماه مبارک با بهره مندی از فرصت هایی که خدای متعال به ما عنایت کرده می توانیم به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

وی با اشاره به اینکه انسان دارای دو بعد مادی و جسمی و معنوی و روحی هست، افزود: تقوا و پرهیزگاری مهم ترین عامل تقویت و رشد بُعد معنوی است.

حجت الاسلام لرستانی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای مهار کردن هوای نفس و برداشتن موانع رشد بعد معنوی است.

وی افزود: پیامبر(ص) در حدیثی می فرمایند، ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با اشاره به ویژگی های ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است مردم با دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان از نعمت های بزرگ الهی بوده و باید قدر این روزها و ساعت ها را بدانیم و با تقویت ایمان و تقوا و روی آوردن به خوبی ها وجود خود را از گناهان پاک نماییم.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، گفت: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت و رهایی از گناهان باید قدر این روزها و لحظات را بدانیم./9451//۳۰۳/خ

 

ارسال نظرات