۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۶۵۴۹۹
امام جمعه آمل:

ترویج و نشر فرهنگ قرآنی سبب پویایی جامعه می شود

حجت الاسلام مرتضوی گفت: انتخاب مسیر صحیح و رسیدن به پویایی، رشد و شکوفایی زندگی سالم فردی و اجتماعی نیازمند ترویج و نشر فرهنگ قرآنی است.
امام جمعه ‌آمل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، جشن روشندلان دارالقرآن روح الامین شهرستان آمل امروز با حضور امام جمعه، فرماندهی سپاه ناحیه آمل، مسؤولان، خیران و روشندلان شهرهای مازندران در آمل برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل اظهار کرد: انتخاب مسیر صحیح و رسیدن به پویایی، رشد و شکوفایی زندگی سالم فردی و اجتماعی نیازمند ترویج و نشر فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه کمک به روشندلان دارالقرآن روح الامین برای گسترش فرهنگ قرآنی بسیار مفید است، افزود: قطعا این کمک ها بی پاسخ نخواهد ماند و بر مبنای ماندگاری و عظمت قرآن خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی ضرورت دارد، گفت: نیاز است از همه فرصتها و ظرفیتها برای توسعه و نشر معارف حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) و قرآن کریم در جامعه استفاده شود.

امام جمعه آمل یادآور شد: تنها چیزی که در قیامت دست آدم را می گیرد عمل خیر و نیکی است که ضرورت دارد به این امر مهم توجه شود.

حمیدرضا جانبازی مدیرعامل دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران گفت: دارالقرآن نابینایان و کم بینایان در شهرهای آمل، قائمشهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، بابل، محمودآباد، نکا و میاندورود راه اندازی شده و امیدواریم در سال جاری با کمک نیکوکاران و مردم، مراکز قرآنی ویژه نابینایان در شهرهای غرب استان نیز راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به علاقه مندی نابینایان و کم بینایان به فراگیری قرآن، موسسه روح الامین دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران مصمم به ساخت مرکز قرآنی و دارالقرآن در شهرهای غرب استان است.

مدیرعامل دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران از خیران خواست تا در ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی کمک های خود را برای ساخت مراکز قرآنی ویژه روشندلان استان اهدا کنند.

جانبازی که خود از جامعه نابینایان است، گفت: مووسسه دارالقران روح الامین از سال 1384 با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و برای ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش قرآن فعالیتش را در مکان استیجاری آغاز کرد.

وی تعداد اعضای این موسسه را بیش از 400 نفر از افراد نابینا و کم بینا اعلام کرد و افزود: حدود 70 نفر از این افراد حافظ یک یا 30 جزء قرآن کریم هستند.

مدیرعامل دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران، همچنین از بی توجهی همیشگی مدیران دستگاه های اجرایی از دعوتنامه های پی درپی معلولان به ویژه جامعه نابینایان و کم بینایان در برنامه ها به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی که برای هر برنامه مناسبتی که از مدیران شهرستانی و استانی برای ایجاد روحیه دهی به افراد زیرپوشش دعوت می کنیم، اما هر بار متاسفانه آنها حضور پیدا نمی کنند و به طرق مختلفی بهانه عدم حضور می آوردند.

جانبازی اضافه کرد: ما هم به خاطر بی تفاوتی این مسئولان، امیدی به حضور و کمک از آنها نداریم و خدا را شکر هم نیکوکاران و هم مردم به خوبی از نابینایان و کم بینایان استان حمایت کردند.

وی یادآورشد: خوشبختانه برخی از روشندلان استان دارای استعدادهای بسیاری هستند که رتبه های ممتاز کشور را نیز در سال های اخیر کسب کرده بودند./1314/د103/ب1

ارسال نظرات