۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۴۸۸
مدیر مدرسه علمیه مشکات:

شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» ریشه دینی دارد

حجت الاسلام قاسمیان گفت: تکبیرهای بعد از نماز و شعارهای مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل ریشه دینی دارند، اگر روی بغض تاکید نکنیم، حب نیز معلوم نمی‌شود.
حجت الاسلام قاسمیان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات در مراسم سحر امروز در مسجد دانشگاه شریف، درباره تعقیبات نماز گفت: تعقیباتی که در نماز است بسیار سفارش شده و جزء نماز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث تولی و تبری در دین، چیزی جز حب و بغض نیست، ابراز داشت: گاهی اوقات ما بر روی حب کار می‌کنیم ولی روی بغض خیلی کار نمی‌کنیم و نسبت به دشمنان دین بغض نداریم.

مدیر مدرسه علمیه مشکات بیان داشت: یکی از کارهایی که ائمه اطهار بر آن اهتمام داشتند و سفارش بسیاری می‌کردند، لعن کردن دشمنان بوده است؛ روایت است که ائمه بعد از تسبیحات شروع می‌کردند به لعن کردنِ زبانیِ دشمنان دین.

وی افزود: در خطبه های نهج البلاغه نیز آمده است که شخصی در جنگ صفین در رابطه با سقیفه از امام علی(ع) سوالی پرسید؛ امام فرمودند عده ای بخل کردند و عده ای تماماً بخشیدند و رفتند؛ آن دشمن تمام شد و رفت دشمن امروز را نگاه کن در گذشته نمان.

حجت الاسلام قاسمیان ابراز داشت: اگر ما تاریخ را مطالعه می‌کنیم دلیل این نیست که در گذشته چه اتفاقی افتاده می خواهیم از وضعیت امروز آگاه و مطلع شویم.

وی در ادامه بحث تعقیبات نماز اظهار داشت: یکی از آداب تعقیبات نماز این است که بعد از نماز، دشمنان راه خدا را به ذهن آورده و آن ها را لعن کنیم.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ابراز داشت: تکبیرهای بعد از نماز و شعارهای مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل ریشه دینی دارند، اگر روی بغض تاکید نکنیم، حب نیز معلوم نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سوره مائده آمده است که نسبت به دشمن دینی باید لعن لسانی کرد زیرا هر چه معارف است باید به صورت زبانی گفته شود؛ زبان خیلی مهم است ولازم است انسان اعتقاد خود را با زبان بیان کند. اگر اعتقادی دارید باید آن را فریاد بزنید در غیر این صورت کم کم از اعتقاد آدمی کاسته می‌شود./969/پ202/ب1

ارسال نظرات