۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۶۵۴۸۴
رییس بنیاد فارس المومنین:

رمضان ماه سرازیر شدن خیرات و برکات است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: کاری کنیم در ماه پر خیر و برکت رمضان رحمت الهی به سوی ما نیز سرازیر شود و از آن بهره کافی ببریم؛ لازم است گیرنده ما به قدر کافی برای دریافت این الطاف پرقدرت باشد.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره برکات و خیرات ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه عزیز و پر خیر و برکت، اعمال واجب و مستحب حتی خواب انسان، از باب رحمت حضرت حق دارای امتیاز و ثواب ویژه‌ای است.

وی افزود: یکی از اموری که در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه زیادی شود، تلاوت قرآن است. پیامبر اکرم(ص) فضیلت تلاوت قرآن را در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر، مانند برتری خودشان بر امت‌ معرفی کرده‌اند.

رییس بنیاد فارس المومنین در ادامه ابراز داشت: از نبی اکرم(ص) روایت است من جوانی را که قرآن تلاوت می‌کند دوست دارم زیرا حقیقت قرآن با پوست، گوشت و خون او آمیخته می‌شود. چنین جوانی از نگاه پیامبر در بزنگاه‌های دنیا و زندگی به درستی تصمیم گرفته و عاقبت به خیر می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین امام علی(ع) در ماه مبارک رمضان بسیار به استغفار و دعا سفارش کرده‌اند؛ دعا بلا را از انسان دور کرده و استغفار اثر گناه نابود می‌کند این در حالی است که بری از بین بردن خودِ گناه، باید توبه کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: ما باید کاری کنیم که در این ماه پر خیر و برکت، رحمت الهی به سوی ما نیز سرازیر شود و از آن بهره کافی ببریم؛ لازم است گیرنده ما به قدر کافی برای دریافت این الطاف پرقدرت باشد.

وی ابراز داشت: تلاش کنیم در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان تا لیالی قدر توبه کنیم، تا در آن شب‌ها حاجات خود را طلب کنیم، نه اینکه در شب‌های قدر تازه به فکر توبه کردن بیفتیم.

رییس بنیاد فارس المومنین بیان داشت: روایت است امام سجاد(ع) در ماه مبارک رمضان زبان نمی‌گشود مگر به دعا، تسبیح، استغفار و تکبیر. ماه مبارک رمضان، کثرت قرائت دعاهای متعدد و قرآن سبب می‌شود تا انسان بوی خدا بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرماید در ماه مبارک رمضان امر می‌کنم همه سیطره‌ها و مانع‌ها را بردارند تا بندگانم به راحتی مقرب و نزدیک من شوند؛ پس غافل نباشیم و از سفره‌ای که خداوند عزوجل در این ماه پهن کرده برای بهره برداری عجله کنیم که اگر این ماه بگذرد این سفره جمع نیز شده و ضرر کرده‌ایم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات