۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۶۵۴۸۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

برجام تصمیم جریان غربگرا بود نه رهبری | امروز روز رسوایی جریان غربگرای داخلی است

نماینده خبرگان با بیان اینکه خروج آمریکا جریان غربگرا را در کشور رسوا کرد، گفت: برجام تصمیم جریان غربگرا بود نه رهبری و امروز همین جریان باید بداند ملت ایران غلام حلقه به گوش غرب نخواهد شد.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یکی از نعمات بزرگ الهی به ملت ایران است.

وی افزود: از نعمت‌های دیگر خداوند متعال به مردم ایران نعمت رهبر بصیر و آگاه است، رهبری که بزرگان دنیا به حکمت و تدبیر ایشان به شیوه‌های مختلف اعتراف می‌کنند، تدبیر و مدیریت‌ رهبری بود که باعث شد ایران بعد از چهل سال به یک قدرت جهانی و منطقه‌ای تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه رهبر الهی مردم را به سوی نور هدایت می‌کنند، ابراز کرد: رهبران کافر مردم را به سوی تبعیت از طاغوت سوق می‌دهند، امام علی(ع) فرمودند اگر کسی برای زندگی بشر مغایر با نسخه پیامبران و اولیای الهی نسخه ارائه دهد طاغوت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز در جهان نمی‌توانید حاکمیتی پیدا کنید غیر از کشور جمهوری اسلامی که تحت ولایت خدا و اولیای الهی با حفظ ارتباط با مرجع فقیه عادل اداره شود.

 وی با اشاره به خروج آمریکا را برجام، اظهار داشت: از همان روزهای اول ما دیدیم که رهبر معظم انقلاب در مقابل آن جریان غرب گرا که مدعی شد حل مشکلات کشور در گرو مذاکره با دشمن است با تیز بینی تمام  فرمودند حل مشکلات در گرو مذاکره نیست و بارها تأکید کردند که من به این مذاکره خوش بین نیستم و نباید به دشمن اعتماد کرد؛ اما آقایان گفتند در عرصه دیبلماسی خوشبینی و بدبینی معنا ندارد و باید واقع بین بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: همین جریان غربگرا بارها دلسوزان را متهم به دلواپسی کردند و گفتند شما دلواپس هستید و با عناوین مختلف مانند کاسبان تحریم و مانند آن بدترین توهین‌ها را به دلسوزان نظام نسبت دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: حال شما امروز می‌بینید طبل رسوایی آنها به صدا در آمده است، امروز روز رسوایی جریان غربگرا در کشور است و این مهم را باید با صدای بلند در همه جلسات و محافل باید کرد، جریان غربگرا دیگر نباید تا سال‌ها صدایشان بلند شود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسانی که به بهانه ارتباط و مذاکره با غرب گفتند شما زبان دنیا را بلد نیستید و رفتند به خیال خودشان که زبان دنیا را بلد هستند به دشمنی که نباید اعتماد می‌کردند قرار دادی را امضا کردند که تمام تعهدات را پیش پیش انجام دادند بعد امروز می‌گویند ما اعتماد نکردیم. انسان عاقل هنگامی که می‌خواهد چیزی را معامله کند نمی‌آید بگوید طرف مقابل فرد خوبی است امضای او تضمین است پس می‌توان همه سرمایه و ثروتم را به او بدهم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه امروز برخی می‌خواهند نعمت اتحاد و انسجامی را که در لوای پرچم ولایت فقیه به دست می‌آید را از بین ببرند، تصریح کرد: امروز پس از شکست در برجام آمده‌اند و می‌گویند در برجام هر اتفاقی افتاد زیر نظر رهبر معظم انقلاب بود، ایشان که بارها فرمودند من در ریز مسائل برجام هیچ دخالتی ندارم.

وی افزود: قضیه رهبر در موضوع برجام مثال همان پدری است که با اصرار فرزند روبرو می‌شود برای مثال فرض کنید پدری به فرزندش می‌گوید در فلان زمینه سرمایه گذاری کن و فرزند بگوید این سرمایه گذاری فایده‌ای ندارد و در مقابل پدر دیگری را فرض کنید پولی دارد و پسر به پدر می‌گوید پول را به من بدهید تا در فلان زمینه سرمایه گذاری کنم و پدر مخالفت می‌کند ولی چون با اصرار فرزند روبرو می‌شود به او اجازه سرمایه گذاری را می‌دهد فرق این دو پدر این است که اگر  سرمایه گذاری اول با شکست روبرو شود پدر مسؤول است اما در سرمایه گذاری دوم پسر مقصر خواهد بود چون او بر این سرمایه گذاری پافشاری کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این اوج نامردی است که بعد از اینکه تیرشان در برجام به شکست خورد امروز دنبال مجرم بگردند و رهبری را مقصر اعلام کنند رهبری بارها در حین این مذاکرات موضع خود را اعلام کردند، بعد این شبهه را مطرح می‌کنند که چرا در عرصه دیپلماسی سیاسی رهبر معظم انقلاب از سربازان دیپلماسی دفاع کردند پاسخ این است که ایشان همچون پدری دلسوز از فرزندان وطن دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز غلام حلقه به گوش غرب نخواهند شد، گفت: سخن ما با جریان غرب گرا همین یک کلمه است تا این جریان غربگرا بداند حرکت مردم ایران در امتداد راه انبیای الهی است از این رو به جد از طاغوت اجتناب کرده و به نسخه‌های بدلی آنان اعتمادی ندارند که با پذیرش آن زیر یوق بندگی و بردگی طاغوت بروند./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات