۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۴۳۷
امام جمعه موقت اصفهان:

اروپا خلاف میل آمریکا کاری انجام نخواهد داد

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر همسو بودن سیاست‌های کشورهای اروپایی با آمریکا، گفت: کسی که فکر می‌کند اروپا بدون آمریکا کاری برای ما در زمینه برجام و مسائل بین الملل خواهد کرد، واقعا در اشتباه است.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به مواضع اخیر کشورهای اروپایی نسبت به برجام و مسائل هسته‌ای ایران و مذاکرات هسته‌ای، گفت: اروپایی‌ها نیز در موضع گیری‌های خود همواره زهر خود را می‌ریزند، مثلا مسائلی نظیر حضور ایران در منطقه یا تسلیحات دفاعی کشور را محل اشکال و شبهه می‌دانند و این مواضع را هم به طور صریح و آشکار و هم با کنایه و در لفافه همواره مطرح می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر وابستگی اروپا به آمریکا در عرصه سیاست بین الملل، خاطرنشان کرد: کسی که فکر می‌کند اروپا بدون آمریکا کاری برای ما در زمینه برجام و مسائل بین الملل خواهد کرد، واقعا در اشتباه است، اروپا تماما تحت تأثیر آمریکا است، اگرچه نرم‌تر و ملایم‌تر برخورد می‌کند اما هرگز خلاف میل آمریکا کاری انجام نخواهد داد.

اروپا تحمل مبارزه ایران با داعش را ندارد

وی در ادامه افزود: شاهد هستیم که اروپا حضور منطقه‌ای ایران و مقابله و مبارزه با داعش را برنمی‌تابد و یکی از مسائلی که همواره اروپا با آن مشکل داشته است حضور استراتژیک ایران در کشورهای منطقه نظیر عراق و سوریه است.

حجت الاسلام رهبر تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت منطقه‌ای را بزرگترین هراس اروپا و آمریکا برشمرد و تصریح کرد: آیا ما می‌توانیم از جبهه مقاومت حمایت نکنیم و به جنگ با داعش نرویم؟ آیا می‌توانیم دست از حمایت از فلسطین برداریم؟ اروپا خواستار چنین مسائلی است و در نظر دارند با ممانعت از حضور ایران در برابر استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه، به اهداف خود در کشورهای اسلامی دست پیدا کنند.

وی شکست‌های داعش و جبهه استکبار در منطقه را حاصل طرح ریزی‌های ایران در حمایت از جبهه مقاومت دانست و اظهار کرد: دل بستن به اروپایی‌ها یک دل بستگی کاذب و بی‌نتیجه است، چرا که سیاست‌های اروپا در گرو نظر آمریکا است و هرگز بدون نظر آمریکا و خلاف نظر آمریکا اقدامی نخواهند کرد و همواره شاهد بوده‌ایم که مواضع اروپایی‌ها همسوی با آمریکا بوده است.

اروپا تنها به صورت ظاهری با آمریکا مخالفت می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان برخی مخالفت های اروپا با آمریکا را ظاهر سازی و برای فریب ایران توصیف کرد و گفت: اروپا از طرفی می‌گوید برجام باید حفظ بشود و ایران هم باید در برجام بماند، از طرفی هم می‌گوید ایران باید حضور منطقه‌ای خود را روشن کرده و برای ما در این زمینه شفاف سازی کند همچنین مسائل تسلیحاتی خود را نیز برای ما مطرح کرده و در این زمینه نیز شفاف سازی داشته باشد.

حجت الاسلام رهبر حفظ غرور ملی را از بایستگی‌های شرایط کنونی کشور عنوان کرد و افزود: فرامین رهبری که بارها و بارها بر لزوم تکیه به توانمندی‌های داخلی و توان مردم و دل کندن از بیگانگان تأکید کرده‌اند یکی از مهمترین مسائلی است که در شرایط حساس کنونی باید به آن توجه داشت.

دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست

وی با بیان اینکه دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست، تصریح کرد: دنیا بیش از 7 میلیارد نفر جمعیت دارد، کشورهای بسیاری هستند که می‌توانیم تعاملی سازنده و مفید برای کشور با آنها داشته باشیم، کشورهایی که به دنبال زورگویی و سوء استفاده نباشند باید هدف ما در تعاملات بین المللی بوده و نهایت همکاری سازنده و دو طرفه را با آنها داشته باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: باید از موضع قدرت و اقتدار در برابر دشمن و کشورهای اروپایی قرار بگیریم، مهم این است که جنبه روانی و روحی مردم را در نظر داشته باشیم، مردم پشتیبان نظام و دشمن استکبار جهانی هستند، توده مردم از نظر آمادگی روحی و روانی حاضر هستند هرگونه تلاشی برای رشد و توسعه کشور انجام دهند و هرگز دست از مبارزه با استکبار برنخواهند داشت، به همین دلیل است که باید به جای بیگانگان به مردم تکیه داشت./1304/ت302/ب1

ارسال نظرات