۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۶۵۴۳۱
حجت الاسلام پرورش:

تبلیغ مهمترین رسالت روحانیت است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با تأکید بر لزوم ارائه چهره حقیقی دین به جامعه، گفت: اگر دین به معنای واقعی را به مردم نشان دهیم قطعا مردم شیفته دین خواهند بود، چرا که دین حقیقی با فطرت مردم سازگار است.
حجت الاسلام پرورش

حجت الاسلام حسن پرورش، رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه فلسفه وجودی روحانیت تبلیغ دین و معارف اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: لباس مقدس روحانیت در حقیقت لباس دین است و لباسی است که وظیفه آن امتداد مسیر انبیا و ائمه معصومین(ع) است.

دوری از تبلیغ دوری از حقیقت طلبگی است

وی با بیان اینکه حتی اگر یک روحانی در جایی شاغل شود باید این اشتغال او در راستای تبلیغ دین باشد، اظهار کرد: اگر کار فرهنگی و تبلیغ از روحانیت گرفته دیگر وظیفه‌ای نخواهد داشت، اگر خدای نکرده یک روحانی هضم در مسائل و مشاغل حاشیه‌ای بشود و از رسالت اصلی خود یعنی تبلیغ دین دور شود در حقیقت از طلبگی خود فاصله گرفته است و لباسی که برتن دارد هم دیگر ربطی به او و کارهایی که انجام خواهد داد ندارد.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، لباس روحانیت را یک نماد دینی توصیف کرد و افزود: ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین فرصت‌های تبلیغ است، در عصر حاضر انواع و اقسام شبهات در همه حوزه‌ها مطرح است و همه دست به دست همه داده‌اند تا به تخریب چهره دین بپردازند، بهترین کاری که در ماه مبارک رمضان به ویژه برای نسل جوان باید انجام داد زدودن پیرایه‌ها از چهره دین و آشکار کردن چهره حقیقی دین است.

حجت الاسلام پرورش با تأکید بر ضرورت معرفی و ترویج دقیق دین بر مبنای زیبایی‌های نهفته درون دین اسلام، تصریح کرد: اگر دست از سلیقه‌های شخصی برداریم و دین را شخصی نکنیم و دین به معنای واقعی را به مردم نشان دهیم قطعا مردم شیفته دین خواهند بود، چرا که دین حقیقی با فطرت مردم سازگار است.

برای مقابله با جنگ نرم دشمن نیازمند استفاده از دین حقیقی هستیم

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه با هجمه‌های شدیدی از سوی دشمن علیه دین مواجه هستیم، لازم است همه با تمام توان در جنگ نرم علیه دشمن صف بندی کنیم و در برابر آنها قرار بگیریم، بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده از اصل دین است،  دینی که سلیقه‌های شخصی در آن باشد و دینی که برخی افراد برای سوء استفاده آن را پدید آورده‌اند نمی‌تواند در برابر دشمنان در جنگ نرم بایستد بلکه این اعمال سلیقه‌ها در مسائل دینی باعث دین گریزی در جامعه می‌شود.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی با اشاره به وجود روایات بسیار زیاد پیرامون برخورد زیبا و جذاب اهل بیت(ع) با مردم به ویژه جوانان، اظهار کرد: برخورد زیبایی که ائمه معصومین(ع) با مردم داشتند بسیار برای همه دارای جاذبه بوده و موجب جذب آنها به دین می‌شده است، چهره حقیقی دین را باید در سیره اهل بیت(ع) جستجو کنیم.

وی بر ضرورت اصلاح برخی رفتارها و نگاه‌ها به نسل جوان به دلیل تفاوت‌های پوششی و ظاهری، تأکید کرد و گفت: زمانی که یک جوان وارد مسجد می‌شود اگر لباس او مشکلی دارد نباید با یک نگاه بد به او توجه شود، سیره پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد در چنین شرایطی ایشان با آغوش باز با آن جوان برخورد می‌کرده است حتی اگر اشخاص گناهکار بودند پیامبر اکرم(ص) آنها را دعوت به مسجد می‌کردند و در نهایت موجب توبه و هدایت آنها می‌شدند. امروز نیز باید منش و روش ما به همین صورت باشد و نباید اجازه دهیم برخی افراد با دفاع بد از دین موجب ضربه وارد شدن به دین باشند./1304/ت303/ب1

ارسال نظرات