۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۶۵۴۱۸
رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه:

بزرگان عرصه تبلیغ را رها نکنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی محور شدن مداحی را آسیب دانست و تصریح کرد: خالی شدن صحنه تبلیغ از سوی برخی اساتید و صاحب نظران حوزوی موجب می شود میدان در اختیار دیگر گروه ها قرار گیرد.
واعظ موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با آرزوی موفقیت برای مبلغان و جوانان گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به معنویات علمی و معنوی است؛ ماه رمضان برای مبلغان علاوه بر این که فرصتی برای تهذیب است فرصتی برای انجام وظیفه آنان نیز به شمار می رود.

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم ادامه داد: ماه رمضان فرصتی برای تبلیغ آیین اسلام و مکتب پویای تشیع است که هر طلبه نیز برای تبلیغ دین و فرهنگ اهل بیت(ع) قدم در این مسیر گذاشته است.

وی با بیان این که ترویج احکام ناب و اعتقادات برگرفته از سنت و قرآن کریم بالاترین انگیزه هر طالب علم در حوزه علمیه است، تصریح کرد: هر طلبه به عنوان سرباز مکتب اهل بیت(ع) وظیفه دارد به تکیلف خود در مسیری که گام نهاده به بهترین وجه عمل کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واکاوی و تحقیق در رابطه با مجالس عزاداری با توجه به فرهنگ های مختلفی که در زیر پرچم اسلام زندگی می کنند بسیار مشکل است البته وجود این فرهنگ های مختلف نیز موجب بروز برخی مشکلات می شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروزی در جهان اسلام محور شدن مداحی ها در مجالس عزاداری است که وجود این مشکلات ضرورت ایجاد می کند برخی طلاب نگاهی به خود داشته باشند و وظیفه اصلی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والملسمین واعظ موسوی با تصریح بر این که اگر بزرگان و اساتید حوزه علمیه خود را در اختیار مردم قرار دهند و در ایام تبلیغی در مکان های مختلف حضور پیدا کنند میدان برای گروه های دیگر تنگ و عرصه از دیگران گرفته می شود، افزود: متأسفانه دیده می شود برخی اساتید و بزرگان و ظیفه تبلیغ را به فراموشی سپرده اند.

وی ادامه داد: سرباززدن برخی اساتید از تبلیغ موجب می شود این وظیفه سنگین بر دوش طلاب سطوح متوسط قرار گیرد که شاید برخی از آنها دارای قدرت اقناع مردم نباشند گرچه دست آنها را به دلیل انجام این وظیفه می بوسیم اما خالی شدن صحنه تبلیغ از سوی اساتید موجب می شود فضا برای دیگر گروه های غیر حوزوی باز شود.

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه اضافه کرد: همان گونه که در گذشته بزرگان علم و عمل در حوزه علمیه که تبلیغ را مهم ترین وظیفه خود می دانسته اند امروزه نیز این گونه باشد و بزرگان و اساتید حوزه علمیه در مناطق خود حاضر شوند و به اقناع مردم بپردازند که در این صورت عرصه بر دیگر افراد بسته می شود.

وی افزود: اما زمانی که خود ما عرصه را به دیگران واگذار می کنیم و نتوانیم عطش مردم را به مسائل دینی پاسخ دهیم در نیتجه مردم به جای آب با سراب تشنگی خود را برطرف می کنند و درعوض بهره گرفتن از معارف قرآنی و اهل بیت(ع) از مطالب پوچ و واهی استفاده خواهند کرد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات