۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۵۳۹۷

اهدای تفسیر همراه دو جلدی به مبلغان آذربایجان‌شرقی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: ۱۵۰ دوره تفسیر همراه دو جلدی ویژه روحانیان مساجد برای ارائه مفاهیم و نکات تفسیری در آستانه ماه مبارک رمضان اهدا شده است.
محمد هادی نیا

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح مساجد استان اظهار داشت: این دبیرخانه با راه‌اندازی خانه‌های نور به دنبال اجرای برنامه‌های مختلفی اعم از طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن، برگزاری برنامه های آموزشی، دوره های نماز، احکام، عقائد و اخلاق، تهیه بانک نرم افزار و برگزاری مسابقات مختلف قرآنی است.

وی با بیان این‌که اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغی از سوی دفتر قرآن و عترت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با هماهنگی دبیرخانه استان و مدیریت خانه های نور در سطح کانون های مساجد اجرایی می شود، تصریح کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دایر در مساجد از جمله اهداف خانه های نور است.

هادی‌نیا با بیان این‌که روحانیان تعامل حداکثری و مطلوب با برنامه‌های قرآنی کانون های مساجد دارند، تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بیشتر عوامل فرهنگی مستقر در مساجد، همسو کردن فعالیت ها و تقویت فعالیت های قرآن در سطح مساجد، تمهیدات مقدمات ترتیب مربیان قرآن مساجد در سطح کشور از دیگر اهداف تشکیل خانه های نور است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی از توزیع 1500 جلد قرآن طرح تلاوت نور میان کانون های شهری و روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: 150 دوره تفسیر همراه دو جلدی ویژه روحانیان، مدرسان و اساتید در ارائه مفاهیم و نکات تفسیری مجری این طرح در سطح کانونهای فرهنگی هنری مساجد تحت پوشش در آستانه ماه مبارک رمضان اهدا شده است.

وی وجه غالب برنامه های ماه مبارک رمضان را فعالیت های گسترده در موضوع قرآن و عترت اعلام کرد و گفت: اصول حاکم بر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، احیای کارکردهای فرهنگی هنری مساجد و مواجهه موثر با تهاجم فرهنگی است.

هادی‌نیا با تأکید بر توجه جدی به عمران معنوی مسجد و فعالیت های قرآنی در این مکان مقدس به اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و تسهیل امر قرائت، بهره مندی عمومی از مفاهیم والای قرآن کریم و زمینه سازی برای سایر فعالیت های قرآنی در مسجد، بخشی از اهداف برنامه های قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: تلاوت آیات قرآن به طور مرتب و منظم به صورت صحیح، روانخوانی و ترتیل خوانی قرآن، ایجاد فضای تامل و تدبر در قرآن، جذب هر چه بیشتر اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان به مسجد و نماز و قرآن، شناسایی و تشویق جوانان و نوجوانان مستعد، شناسایی ائمه جماعات جهت بیان مفاهیم قرآنی و نکات تفسیری، از دیگر اهداف این دبیرخانه است.

وی از راه اندازی و تجهیز 5 باب خانه نور در آستانه ماه مبارک رمضان  خبر داد و گفت: خانه های نور به مراکزی اطلاق می شود که به ترویج و توسعه آموزش های قرآنی مساجد و ارتقای سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن می پردازد که با افتتاح این پنج باب خانه نور آمار کمی خانه های نور کانون های مساجد استان به 67 خانه نور ارتقاء یافت.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تا کنون 1300 باب كانون فرهنگي هنري (شامل 543 باب كانون شهري و 757 باب كانون روستايي) در سطح مساجد استان، 252 باب كتابخانه عمومي مسجدي، 654 باب كتابخانه باز مسجدي، 1738 باب مسجد مجري طرح تلاوت نور، 724 باب از مساجد مجري طرح ارائه نكات تفسيري قرآن كريم و 62 مركز خانه نور ايجاد شده است./۹۳۵/ت303/ب1

ارسال نظرات