۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۳۹۰
آیت الله فقیهی:

برخی با سر دادن شعارهای به ظاهر حق طلبانه به دنبال فریب افکار عمومی هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از رویکرد منافقانه عده ای در کشور گفت: خطر بزرگ انقلاب کسانی هستند که در ظاهر طرفدار انقلاب هستند، اما در باطن با آن به دشمنی می پردازند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 42 سوره بقره پرداخت و گفت: روی سخن در این آیه با افرادی است که حق و باطل را با یکدیگر ممزوج کرده و با سر دادن شعارهای به ظاهر حق طلبانه به دنبال فریب افکار عمومی هستند.

وی ممزوج کردن حق و باطل را یکی از نشانه های منافقان دانست و اظهار داشت: منافقان مقداری از حقایق را با عمل و گفتارشان ابراز می کنند و سپس همین حق را وسیله ای برای رسیدن به باطل و مقاصد شوم شان قرار می دهند.

آیت الله فقیهی تأکید کرد: امروزه برخی جناح ها حقایقی را مطرح می کنند تا مردم را فریب داده و از طریق این فریب به مقاصد سیاسی شان دست پیدا کنند که باید گفت این حرکت محکوم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مجاهدین خلق را مصداق بارز منافقان معرفی کرد و ابراز داشت: این گروهک ابتدا آیات قرآن را شعار خود قرار داده بودند، اما پس از گذشت مدتی با ترور شهید مطهری و همدستی با صدام و آمریکا مشخص شد که این گروهک قرآن را وسیله ای برای اهداف پلید خودشان قرار داده بودند.

وی با اشاره به این که امروزه برخی افراد در جامعه کارهایی منافق گونه انجام می دهند، بیان کرد: این افراد باید بدانند که خداوند افرادی را که با صداقت رفتار نمی کنند را دوست نمی دارد و آن ها را مورد مذمت قرار داده است.

آیت الله فقیهی با بیان این که با توجه به سخنان امیرمؤمنان(ع) در می یابیم که منافقان بیشترین ضربه را به حکومت ایشان وارد آوردند، عنوان کرد: امروزه نیز همین منافقان هستند که برای جمهوری اسلامی بزرگترین خطر محسوب می شوند؛ خطر بزرگ انقلاب ما کسانی هستند که در ظاهر طرفدار انقلاب هستند، اما در باطن با آن به دشمنی می پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اختلاف و تفرقه به عنوان عامل نابودی جامعه یاد کرد و عنوان داشت: اگر همه زیر پرچم ولایت فقیه متحد باشند و از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی کنند، بی تردید هیچ دشمنی نخواهد توانست در برابر ما ایستادگی کند.

وی دومین نشانه منافقان را کتمان حق دانست و گفت: برخی افراد نیز خودشان حق و باطل را ممزوج نمی کنند، اما در برابر باطل سکوت می کنند؛ بر این اساس همه ما باید حقیقت جو باشیم و از حق طرفداری کنیم و اهل سوکت در برابر باطل نباشیم، زیرا سکوت در برابر باطل به منزله تأیید آن است.

آیت الله فقیهی با اشاره به این که امام راحل فرمودند علما نباید سکوت نکنند چرا که سکوت آن ها خیانت به اسلام است یادآور شد: سکوت در برابر باطل سبب می شود تا جامعه به امراض و بلایای بسیاری دچار شده و به انحطاط کشیده شود./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات