۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۳۸۷
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

مبلغان در محور قرار گرفتن مداحی ها بی تقصیر نیستند

حجت الاسلام اسلامی فر کوتاهی کردن مبلغان در زمینه محور شدن مداحی ها را بی تأثیر نداست و بر ظرفیت شناسی و مخاطب شناسی از سوی مبلغان تأکید کرد.
حجت الاسلام علی اسلامی فر استاد سطح عالی حوزه

حجت الاسلام علی اسلامی فر از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه بایسته های تبلیغی اظهار کرد: بایسته های ضروری در مبلغان شامل علمی، اخلاقی و تبلیغی است که در صورت وجود تمام این موارد مبلغ می تواند موفق شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به بایسته های علمی مبلغ اظهار کرد: یک مبلغ باید در زمینه مباحث تاریخی، احکام و مباحث دیگر مطالعه فراوانی داشته باشد به گونه ای که توان پاسخگویی به سؤالات  افراد محل تبلیغ را دارا باشد البته این گونه اطلاعات مربوط به تلاش های مبلغ پیش از ایام تبلیغ است.

وی با بیان این که مبلغ با رفتار خودش مردم را جذب می کند، تصریح کرد: امروزه مردم توجه فراوانی به رفتارهای مبلغ و عمل او دارند بنابراین مبلغ باید تلاش کند حداقل مواردی که در منبرهای خود بیان می کند را رعایت کند.

حجت الاسلام اسلامی فر وجود روحیه جهادی در مبلغ را ضروری دانست و افزود: متأسفانه دیده می شود برخی مبلغان در تبلیغ دین کوتاهی می کنند و حتی ممکن است از جهت علمی در سطح بالایی باشد اما آن گونه که باید به ترویج دین نمی پردازند.

وی در ادامه گفت وگو با رسا خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مجالس عزاداری، محوریت با مداحی است که این گونه اتفاقات آسیب است و حتی در برخی موارد دیده شده مداح ها به مسائل شرعی نیز پاسخ می دهند که مبلغان در این زمینه بی تقصیر نیستند زیرا برخی منابر بر اساس نیازهای جامعه نیستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: مبلغان در منبرهای خود مخاطب شناسی و ظرفیت شناسی نمی کنند به عنوان مثال برخی مبلغان به مدت طولانی سخنرانی می کنند در حالی که مخاطب آنها جوان و دارای ظرفیت کمی هستند و دوست دارد مطالب را به روز و کوتاه دریافت کند.

حجت الاسلام اسلامی فر اضافه کرد: امروزه اشتیاق مردم به سمت مداحی رفته است که شاید دلیل این اشتیاق نیز کوتاهی مبلغان باشد به گونه ای که اگر طلبه ای خوش صدا باشد بیشتر مورد توجه مردم است تا طلبه با سواد؛ متولیان امر باید محوریت پیدا کردن مداحی های در مجالس عزاداری را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات