۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۳۸۵
مدير حوزه علميه كاشان مطرح كرد؛

مخاطب شناسی و به روز بودن، ویژگی مهم مبلغان

مدير حوزه علميه كاشان گفت: مبلغان بايد مسائل سياسي را خوب بشناسند و متخصص در مسائل سياسي و راهكارهاي برون رفت ازمشكلات باشند تا بتواند پاسخگوي مردم و مطالبات مردمي باشند.
حجت الاسلام والمسلمين منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، از مخاطب و مخاطب شناسي به عنوان يكي از مباحث مهم در تبليغ ماه مبارك رمضان نام برد و افزود: سخنران و مبلغ براي تأثيرگذاري بر مخاطب خود بايد متخصص در امر مخاطب شناسي باشد تا بتواند از تبليغ خود خروجي داشته باشد.

وي آشنايي از محل و منطقه براي مبلغ و انتخاب موضوع تبليغ براساس نياز هر منطقه اي را در موفقيت كار تبليغ مهم قلمداد كرد و گفت: مبلغ بايد مطالب مورد نياز تبليغ براي هر منطقه اي را براساس آسيب هاي رايج در همان منطقه و راهكارهاي برون رفت از آن را در اختيار داشته باشد چرا كه در هر منطقه اي آسيب ها و مشكلات ويژه و خاص خودش را دارد.

مدير حوزه علميه كاشان با بيان اينكه مبلغان با دو مخاطب عام و خاص روبرو هستند، اظهار داشت: مخاطبان دانشگاهي فضاي علمي خاص خودش را دارد، فضاهاي دانش آموزي مباحث ويژه خود را دارد و فضاي عمومي جامعه جلسات و هيئات و مساجد نيز مباحث خاص مربوط به خود دارند.

حجت الاسلام فرجي با تأكيد بر توجه به مباحث مهم در امر تبليغ از سوي مبلغان، گفت: كسب اطلاعات از سطح آگاهي مخاطب، شناسايي نيازهاي مخاطب در هر منطقه و مباحث كاربردي و مورد نياز روزجامعه از مهمترين عناوين مباحث مورد نياز براي مخاطب است.

وي افزود: امروز كه مردم با رسانه هاي ارتباط جمعي راديو و تلويزيون، خبرگزاري ها، ماهواره و اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در ارتباط هستند مطالبي كه از سوي مبلغان در ماه مبارك رمضان ارائه مي شود بايد مستند و قابل طرح و ارائه باشد تا بتواند پاسخگوي سؤوالات مردم باشند.

مدير حوزه علميه كاشان همچنين به مهمترين مسائل مورد نياز مبلغين در تبليغ ماه رمضان در شرايط كنوني اشاره كرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان ديده بان انقلاب اسلامي تأكيد بر آزاد انديشي و كرسي هاي آزاد انديشي دارد، از اين رو بايد با آزاد كردن فضاي انديشه در دانشگاه و حوزه و برگزاري كرسي هايي كه بتواند به بايسته هاي آزاد انديشي پاسخ مناسب بدهد اين خلا جامعه را پر كرد و اين حق مردم و انتظار مردم از نظام است تا آسيب ها را بشناسيم و راهكار ارائه كنيم.

حجت الاسلام فرجي گفت: مبلغان بايد ضمن آشنايي به مسائل روز سياسي و فرهنگي و اجتماعي جامعه به آسيب هاي اجتماعي نيز اشراف كامل داشته باشند و راه هاي برون رفت از آسيب ها و مشكلات را بدانند و پاسخگوي مطالبات مردمي كه امام و رهبري به آن تأكيد داشتند باشند.

وي افزود: مبلغان اگر مسلط به شيوه هاي پاسخگويي به موضوعات مختلف سياسي باشند بسياري از مطالبات مردم از نظام حتما پاسخ داده خواهد شد.

وي در ادامه به برخي از بايد ها و نبايد هاي تبليغ در ماه مبارك رمضان نيز اشاره كرد و اظهارداشت: انتظار مردم از نظام تأمين حداقل نيازهاي فكري و پاسخگويي به مطالبات است، از اين رو آگاهي مبلغان از موضوعات مختلف فرهنگي و اجتماعي و سياسي و ديني در بايد ها و نبايدهاي تبليغي نقش مهمي دارد.

مدير حوزه علميه كاشان افزود: مبلغان بايد مسائل سياسي را خوب بشناسند و متخصص در مسائل سياسي و راهكارهاي برون رفت ازمشكلات باشند تا بتواند پاسخگوي مردم و مطالبات مردمي باشند./1307/ت303/ب1

ارسال نظرات