۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۳۷۶
حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

چرا تضمین کتبی و کافی از رییس‌جمهور آمریکا و اروپایی‌ها گرفته نشد؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس، از عدم اخذ تضامین کتبی و کافی از رئیس‌جمهور بدعهد آمریکا و اروپایی‌ها توسط دولت انتقاد کرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 97 مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود خطاب به روحانی با بیان اینکه براساس اصل 113 قانون اساسی مسئولیت اجرا برعهده رییس جمهور است، گفت: آقای روحانی یادتان هست در خرداد 92 به جوانان گفتید من می‌دانم شما از بیکاری رنج می‌برید و اظهار کردید در کشور بزرگ ایران نباید این همه بیکار داشته باشیم، عنوان کردید کشور را از بیکاری و گرانی نجات می‌دهم، گفتید به علت بیکاری از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر می شود، گفتید مگر اقتصاد دستوری در دنیای امروز معنا و مفهومی دارد و می توان در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که نرخ دلار باید به 700 تومان برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در ادامه خطاب به رییس جمهور، افزود: آقای روحانی گفتید صبح تا ساعت 12 قیمت دلار چقدر است، گفتید اگر برای مشکل بیکاری اقدام فوری نشود این مشکل در سال های آینده بیشتر خواهد شد، گفتید در گرانی ملاک جیب مردم است اما آیا می‌دانید که 5 سال گذشته و براساس آمار رسمی که از میزان واقعی آن کمتر است، در سال 92 تعداد بیکاران نزدیک به 2 میلیون نفر بود، اما اکنون به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است؟.

وی ادامه داد:آقای روحانی آیا می دانید که غصه و رنج اصلی پدران و مادرانی که فرزند بین 25 تا 40 سالشان با لیسانس و فوق لیسانس ازدواج نکرده اند، فاقد شغل بودن است، آیا می دانید خجالت کشیدن پدر خانواده که پس از 20 سال کار و زحمت از کار اخراج شده برای گفتن پول نان هم ندارم به چه معنا است؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آقای روحانی آیا می‌دانید قیمت اقلام پرمصرف همچون گوشت، لبنیات، برنج و... در سال‌های اخیر چند ده درصد گران شده است؟ آقای روحانی شما هیچ کاری نکنید، فقط جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرید که مردم را بیچاره کرده است.

حاجی دلیگانی خطاب به روحانی افزود: آقای رییس‌جمهور، آیا می‌دانید امنیت شغلی کارگران از بین رفته است؟ آیا می‌دانید کارگران را مجبور می‌کنند بدون دریافت حق و حقوق‌شان امضا کنند که حقوق‌مان را از قبل دریافت کردیم؟ آیا می دانید رکود تورمی اقتصادی چه بر سر اقشار مختلف مردم آورده و هم کارگران را بیکار و هم سرمایه‌گذاران ر ا بدبخت کرده است و آیا می دانید از هر ازدواج چه تعداد دچار طلاق این بلای خانمان سوز شده است؟

وی ادامه داد: آقای روحانی، چرا 5 سال فرصت کشور را به پای برجامی ریختید که همه برد آن برای طرف‌های مقابل بود، چرا خط قرمزهای نظام را رعایت نکردید و نصایح دلسوزان نظام و الزامات 9گانه رهبر معظم انقلاب را که در حکم قانون بلکه بالاتر از قانون عادی بودرا نادیده گرفتید، از جمله چرا تضمین کتبی و کافی از رییس‌جمهور بدعهد آمریکا و اروپایی‌ها نگرفتید؟ و اگر هم زورتان نرسید چرا نیامدید به مردم واقعیت‌ها را بگویید؟ مردم ایران را نامحرم دانستید؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، خطاب به روحانی با بیان اینکه چرا سعی کردید نقض‌های مکرر آمریکا و اروپا را در برجام نادیده بگیرید، اظهار داشت: چرا هنوز هم سادگی می‌کنید و می‌پندارید اروپا جدا از مدار آمریکا است؟ که خودتان هم می‌گفتید کدخدا را باید دید و اروپا هیچ کاره است، اروپایی‌هایی که با بودن آمریکا مفاد برجام را اجرا نکردند آیا با رفتن آمریکا آن را اجرا خواهند کرد؟ چرا بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل را اجرا نمی کنید، در حالی که می دانید راهکارهای برون رفت از این وضعیت در دسترس بوده و نا امیدی نیست.

وی افزود: آقای رییس‌جمهور بیائید از گذشته عبرت بگیرد و از مردم عذرخواهی کنید و راهکار این است که وزرا و مدیران باروحیه جهادی و عاشق خدمت به مردم را به جای دلباختگان غرب بگمارید و به دامان ملت بازگردید و با مردم روراست باشید، به مردم دروغ نگوئید و مردم را محرم بدانید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه راهکار این بوده که به جوانان برومند کشور اعتماد کرده و بر منابع و ظرفیت های عظیم کشور صحیح مدیریت کنید، ادامه داد: به گفته کارشناسان اقتصادی کشور اگر بر ظرفیت های خود تکیه کنیم می توان رشد اقتصادی چند درصدی داشت، لذا باید براساس ابلاغ و الزام 22 روز پیش مقام معظم رهبری نظام بانکی را اصلاح کرده،  اشتغال و سرمایه گذاری رونق داده و ارزش پولی ملی را حفظ کرد و اقشار آسیب پذیر را درک کرد.

وی با تاکید بر اینکه از مقاماتی که در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس می‌آیند، انتظار می‌رود اطلاعات کافی از موضوعات مطرووحه داشته باشند، یادآور شد: به عنوان مثال امروز یکی از مقامات برای ساده‌سازی خطرات FATF عنوان کرد که پیوستن به FATF مطرح نیست، در حالی که اگر قرار نبود بپیوندیم، نیاز به تصویب الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نداشتیم.

حاجی دلیگانی افزود: اگر در شورای امنیت سازمان ملل 5 کشور حق وتو دارند، شرایط FATF به گونه‌ای است که 35 کشور در آن از حق وتو برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه از وزرای کشور، جهاد کشاورزی و نیرو درخواست می شود که جلوی طرح غیرکارشناسی انتقال پساب فاضلاب که سبب نابودی دشت برخوار و بیکاری ده ها هزار نفر می شود را بگیرند، ادامه داد: عواقب امنیتی و اجتماعی این حرکت بچه گانه و ناپخته استاندار اصفهان بر عهده کسانی است که مردم غیور برخوار را نادیده می گیرند

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، در پایان خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد : آقای رئیس جمهور شما که در سفر به اصفهان گفتید که زاینده رود زنده‌رود همیشگی می‌شود، چرا از برگزاری حتی یک جلسه به صورت اختصاصی برای بررسی مشکل آن امتناع می‌کنید؟ آیا زاینده رود اهمیتش از دریاچه ارومیه که به حق برای آن ستاد تشکیل شده و اعتبار در نظر گرفته شده کمتر است،آیا  آب شرب 5 میلیون نفر اهمیت ندارد؟.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:از وزیر آموزش و پروش و سازمان برنامه و بودجه درخواست می شود که برای تامین کسری فضاهای آموزشی مدارس و تخریب و بازسازی مدارس فکری اساسی کنند چراکه کارشناسان سازمان نوسازی برای حضور زیر سقف آنها ممنوعیت اعلام کردند./۸۵۶/د۱۰۱/ق

ارسال نظرات