۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۳۶۵
نعمتی خبر داد؛

بررسی تضمین های ادامه برجام با کشورهای اروپایی در نشست غیر علنی مجلس

سخنگوی هیات رییسه مجلس گزارشی از جلسه غیرعلنی با حضور وزرای امور خارجه، اقتصادی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارائه کرد.
بهروز نعمتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۷ با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی پارلمان گفت: این نشست با حضور آقایان ظریف، کرباسیان، شمخانی و عراقچی برگزار شد؛ در این نشست مباحثی در خصوص مذاکرات با 5 کشور در زمینه ادامه برجام مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسه ظریف و عراقچی از چند و چون مذاکره با اروپایی‌ها صحبت کردند و تضامینی که باید بعد از خروج آمریکا از برجام گرفته شود را بیان کردند البته این موارد هم اکنون در حال مذاکره است و هیچ چیز قطعی و نهایی نشده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: آن چیزی که خواست نمایندگان مجلس است حفظ منافع ملی و ایستادگی برای مواضع مردم و توصیه‌های مقام معظم رهبری است که در این زمینه 11 نفر از نمایندگان اظهارنظر کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لوایح چهارگانه مرتبط با FATF توضیح داد: بحث بعدی که در نشست غیرعلنی مطرح شد لایحه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم بود. موضوعی که در این زمینه مطرح شد این بود که آیا این لوایح ما را به FATF می رساند یا خیر که آقای شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید داشت این لوایح ارتباطی با FATF ندارد و بیان داشت که این لوایح چهارگانه جدا از FATF است.

وی ادامه داد: مجلس محل تضارب افکار است؛ نمایندگان موافق و مخالف در این زمینه صحبت کردند، همه از روی دلسوزی اظهارنظرهایی داشتند اما آن چیزی که مسلم است این بود که نمایندگان بر تأمین منافع ملی تأکید داشتند که خارج از مأموریت مقام معظم رهبری گامی برداشته نشود.

نعمتی تأکید کرد: این لوایح جزو دستور مجلس است اما با توجه به اینکه یکسری نگرانی‌هایی وجود داشت امیدواریم با ارائه توضیحات مسئولان، نگرانی نمایندگان برطرف شده باشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لوایح به صورت مستقل در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: هر کدام از این لوایح به صورت مستقل بررسی می‌شود،دبیر شورای عالی امنیت ملی چندین بار به صراحت در صحن علنی اعلام کرده است که لوایح چهارگانه ارتباطی به FATF ندارد اما بنده اعتقاد دارم ممکن است به نوعی این موارد مرتبط با FATF باشد./۸۵۶/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات