۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۶۵۳۵۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تیره بختی نتیجه عمل انسان است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تیره بختی نتیجه عمل انسان است، گفت: خداوند انسان را به سوی سعادت هدایت می‌کند اما در زمینه تیره بختی خود انسان نقش آفرین است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: بحث سعادت مبحثی تاریخی و بسیار قدیمی دارد.

وی افزود: مباحث بسیاری در زمینه سعادت و سرنوشت انسان بیان شده زیرا توجه به آن برای همه انسان‌ها به صورت فطری دارای اهمیت است برهمین اساس نظرات مختلفی به صورت علمی و تاریخی از عالمان و دانشمندان دیندار و بی دین در زمینه سعادت انسان مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تنها بحث قابل قبول که به صورت عقلی، فطری، انسانی و حکیمانه در زمینه سعادت بیان شده را می‌توان در وحی الهی یافت، تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های علمی و تاریخی به دلیل آنکه خالق انسان نیستند و به زوایای او آشنایی ندارند درباره سعادت بشر به افسانه بافی پرداختند و یا اگر بحثی مطرح کردند کامل نبوده و دارای نقص و اشکال بوده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وحی در زمینه سعادت انسان مباحثی تام و تمام دارد، ابراز کرد: سعادت انسان در گرو اطاعت از فرامین الهی است بنابراین اگر انسان از راهنمایی خداوند پیروی کند هرگز دچار ترس منفی، اضطراب و تشویش نمی‌شود چون می‌داند حوادث و جریان‌های خارجی همچون موج روی آب بوده و سریع نابود می‌شوند.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه اگر انسان در همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی خود به خداوند توکل کند هدایت خداوند در قلب او طلوع می‌کند، اظهار داشت: انسان مومن همه حوادث را تقدیر الهی می‌داند برای همین حوادث کام او را تلخ نمی‌کند چرا که او حقایق را با چشم دل مشاهده می‌کند.

وی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که در مقابل پیشنهاد قریش فرمودند: اگر شما خورشید را در دستان راست من و ماه را در دستان چپ من قرار دهید دست از خداپرستی و یکتاپرستی برنخواهم داشت، گفت: شهوت، ثروت و صندلی بسیاری از انسان‌ها را تا به امروز به وادی نابودی کشانده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اختراع و ضرب پول وسیله شیطان برای گمراه ساختن انسان بیان کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: شیطان با اختراع پول ابراز خوشحالی کرد و گفت با همین پول میلیون‌ها انسان را به جهنم خواهم کشاند.

وی ترامپ را به گرگی تکیه زده بر صندلی قدرت تشبیه کرد و اظهار داشت: انسان‌های بسیاری در سراسر دنیا به همین صندلی‌ها تکیه زده‌ و به مردم ظلم می‌کنند ولی این صندلی‌ها هرگز پایدار نخواهند ماند، آخرین تعلقی که از وجود بندگان شایسته بیرون می‌رود عشق به صندلی است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تیره بختی نتیجه عمل انسان است و خداوند در این مساله دخالتی ندارد، گفت: خداوند انسان را به سوی سعادت هدایت می‌کند اما در زمینه تیره بختی خود انسان نقش آفرین است بنابراین کسانی که خدا را سرپرست خودشان قرار می‌دهند به طور قطع به سعادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه انسان با خودشناسی، خدا شناسی و هستی شناسی می‌تواند راه سعادت را پیدا کند، خاطرنشان کرد: همه عالم هستی جلوه خداوند است انسان مومن هر نقطه از عالم خلقت را بنگرد تنها خدا را می‌بیند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات