۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۳۴۹
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

حمایت از کالای ایرانی به دور از هرگونه شعارزدگی اجرایی شود

استاد حوزه علمیه اجرایی ساختن اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار برای حل مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان دانست و گفت: حمایت از کالای ایرانی باید به دور از هرگونه شعارزدگی اجرایی شود.
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: مهمان ویژه، در خانه خود انسان مورد پذیرایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: انسان افزون براینکه در ماه مبارک رمضان مهمان خداوند است به نوعی خود نیز میزبان به شمار می‌رود زیرا قلب انسان مومن حرم الله است؛ بنابراین قلب اگر وقف یار نباشد و تعلقات دیگری در آن جای داشته باشد دیگر جایی برای پذیرایی محبوب باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام بی آزار‌تهرانی با تاکید بر اینکه رذائل اخلاقی قلب را آلوده می‌کند، بیان داشت: قلبی می‌تواند جایگاه توحید باشد که غیر خدا از آن دل خارج شود برهمین اساس انسان باید موانع، رذائل و زنجیرهایی که او را زمین گیر کرده و مانع آسمانی شدنش هستند  را از دل بیرون کند.

استاد حوزه علمیه صحیفه سجادیه را قرآن صاعد خواند و اظهار داشت: متاسفانه این کتاب نورانی امروز در میان ما غریب واقع شده است، دعاهای بی نظیر این کتاب از سرمایه‌های عظیم اسلام به شمار می‌رود، این کتاب اغیار را متحیر می‌کند و تاسف انگیز است که ما نسبت به این سرمایه عظیم غافل هستیم.

وی دعای 8 صحیفه سجادیه را بهترین وسیله برای دفع رذائل اخلاقی بیان کرد و گفت: این دعا راهکاری برای درمان دردهای آشکار و پنهان انسان است. انسان بخواهد سلوک داشته باشد و از رذائل اخلاقی رها شود نباید به دنیا دل ببندد و حریص باشد.

حجت الاسلام بی آزار‌تهرانی با بیان اینکه دنیا نباید چشم انداز نهایی انسان شود، عنوان کرد: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: انسان حریص به شدت به لذائذ زودگذر و بی ارزش دنیا دل می‌بندد و آخرتی که سراسر عظمت و بزرگی است را به فراموشی می‌سپارد و آخرت را اولویت خود قرار نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید دنیا را صرف آخرت کند، بیان داشت: انسان پس از مرگ می‌فهمد که دنیا چه جایگاهی دارد بنابراین انسان نباید سرمایه عمر خود را صرف ظواهر دنیا کند چرا که این امور ماندگار نیست و این خسارتی بس بزرگ است که انسان پس از مرگ متوجه آن می‌شود.

وی حرص و آروزهای بلند را بسیار خطرناک دانست و گفت: انسان به هر میزان به سن پیری نزدیک می‌شود حرص و طمع در وجود او جوان‌تر و تقویت می‌شود و کسانی به این رذائل مبتلا می‌شوند که ضعف توحیدی داشته باشند.

حجت الاسلام بی آزار‌تهرانی بخل، جبن و حرص را ناشی از سوء ظن داشتن به خدا بیان کرد و اظهار داشت: شان مردم ما این نیست که در یک نوسان ارزی عده‌ای دچار تبعات سنگین جانی و مالی شود و مدام در اضطراب به سر ببرند در این مواقع لازم است انسان به رزاق بودن خداوند اعتماد کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز کسانی که سرمایه‌های هنگفت دارند و برای دریافت سود بانکی سرمایه‌های خودشان را در بانک‌ها محبوس می‌کنند باید بدانند که اگر آنان همان سرمایه را به تولید داخلی بزنند انسان‌های بسیاری از این مهم ارتزاق خواهند کرد هر چند دولت اگر در مساله بیمه مشکلات را مرتفع کند کارفرمایان نیز به جذب نیروی کار بیشتر اقدام خواهند کرد.

وی اجرایی ساختن اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار برای حل مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی باید به دور از هر گونه شعارزدگی اجرایی شود. انسان اگر حریص نباشد مسؤولیت انبارداری سرمایه برای ورثه را بر عهده نمی‌گیرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات