۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۶۵۳۳۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

فعالیت ۱۱ گروه جهادی بسیج سازندگی استان در مناطق زلزله‌زده غرب، آغاز طرح جلب حامی یتیمان در استان و برگزاری دومین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید جهاددانشگاهی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر رزمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱گروه جهادی شامل ۱۶۰ نفر از جهادگران با سازماندهی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه فعالیت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اولین ساعات بعد از وقوع زلزله در مناطق غرب کشور، هماهنگی لازم انجام شد و جهادگران آذربایجان‌شرقی در روز دوم در منطقه مستقر شدند.

وی افزود: بعد از بلوک‌بندی روستاها در مناطق زلزله‌زده، ۱۳ روستا به جهادگران آذربایجان‌شرقی محول شد که این روستاها در دورترین نقاط کرمانشاه بودند، این روستاها آنقدر دور بودند که خود اهالی روستاها نیز فکر نمی‌کردند کسی بتواند آنها را پیدا کرده و جویای احوال آنان باشد.

رزمی خاطرنشان کرد: این روستا ۷۰۰ خانوار داشت و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در آنها ساکن بودند و جهادگران بسیج سازندگی هرقدر که در توان داشتند برای آنها انجام می‌داده و سعی می‌کردند حتی کوچک‌ترین نیازهای آنان را برطرف کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در مورد کمک‌های مردمی ارسال شده از استان آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده ادامه داد: طی این مدت ۱۳۷ کامیون و تریلی یک‌هزار و ۶۰۰ تن کمک‌های مردمی آذربایجان‌شرقی را به مناطق زلزله‌زده منتقل کرده‌اند.

رزمی افزود: همچنین ۱۰۰ کانکس با استفاده از ظرفیت خیران تهیه شد، ۲۶ حمام و ۲۴ دستشویی نیز در روستاهای تحت پوشش احداث شد و ۲۰۶ سکو نیز کار شد.

وی با اشاره به حضور جهادگران تیم پزشکی نیز تصریح کرد: در این مدت تیم پزشکی و پرستاری در منطقه حضور داشتند، پزشکان متخصص کودکان، زنان، زایمان و سایر پزشکان در بحث خدمت‌رسانی حضور فعالی داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد گروه‌های جهادی سازمان یافته در استان  بیان داشت: تاکنون ۳۵۰ گروه جهادی سازمان یافته و شناسنامه‌دار وجود دارد و در سال ۹۷ نیز ۱۶۰ گروه جهادی در سایر اقشار نقاط مختلف مردم سازماندهی و شناسنامه‌دار می‌شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم برای سال ۹۷ گروه‌های جهادی خواهران را نیز سازماندهی کنیم و براساس محورهای تعریف شده در حوزه‌های پزشکی، روان‌شناسی، فرهنگی و دینی به ارائه خدمات بپردازند.

برندگان مسابقه کتابخوانی در تبریز اعلام شدند

حجت الاسلام یوسف اسدزاده دبیر برگزاری این مسابقه گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب"فاطمه با همه تاریخ سخن می گوئید،که شامل خطبه فدکیه با ترجمه کمال خدادادی برای این مسابقه انتخاب شده بود.

روحانی مستقر اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: ۷۰۰ نفر در این مسابقه از مناطق مختلف شهر تبریز از جمله محله های لاله،مغازه سنگی،سردرود،سرباز شهید،مرزداران،امامیه،مارالان،روستای شادآباد،روستای زرنق،اره گر و منطقه رضوانشهربرگزار شد.

اسد زاده تصریح کرد: جوایز ۴۰ نفر برندگان در این مراسم اهدا شد و تشکر وِیژه دارم از اداره کل تبلیغات اسلامی استان،قرارگاه سازندگی و خیرین که ما را در برگزاری این مسابقه یاری کردند.

۹ هزار یتیم آذربایجان شرقی چشم انتظار خیرین

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار استان می توانند با ثبت نام در طرح «اکرام و محسنین»، حمایت از 9 هزار یتیم و فرزند نیازمند را بر عهده بگیرند.

وی در تشریح برنامه های این نهاد در ماه رمضان با هدف ترویج سنت حسنه احسان و انفاق اظهار داشت: ثبت نام از حامیان طرح اکرام و محسنین، اطعام نیازمندان، دیدار خیران از خانوارهای نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه و جمع آوری زکات فطره از برنامه های این نهاد در ماه رمضان است.

کلامی با اعلام اینکه برای 9 هزار نفر از ایتام طرح اکرام و محسنین در ماه رمضان حامی جذب می شود، افزود: از خیران استان درخواست داریم با ثبت نام در طرح اکرام و محسنین، حمایت از ایتام و فرزندان نیازمند را بر عهده بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ماه رمضان سال گذشته بیش از هشت هزار حامی، حمایت از ایتام و فرزندان نیازمند را در قالب طرح اکرام و محسنین بر عهده گرفتند.

وی از اجرای طرح مفتاح الجنه با هدف آشنایی مسئولان و خیران با مشکلات نیازمندان در ماه رمضان خبر داد و گفت: مسئولان و خیران استان در قالب این طرح از چند خانوار نیازمند بازدید و کمک های لازم را ارایه می کنند.

کلامی با اشاره به اجرای طرح «همیان مولا» در ماه رمضان، تاکید کرد: طرح همیان مولا شامل جمع آوری مواد غذایی در بسته‌های ویژه از سوی مردم نیکوکار و توزیع آن در بین خانوارهای نیازمند در ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: مردم نیکوکار آذربایجان شرقی سال گذشته چهار میلیارد و 732 میلیون تومان در قالب اطعام و افطاری و یک میلیارد و 297 میلیون تومان در قالب طرح همیان مولا به نیازمندان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار کرد: مردم نیکوکار استان برای مشارکت در طرح‌های مختلف این نهاد و کمک به نیازمندان می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از کد آنی پرداخت #041*8877* پرداخت کنند. 

برگزاری دومین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید جهاددانشگاهی

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از اعلام فراخوان دومین جشنواره قرآن و عترت ویژه استادان جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: این جشنواره در پنج بخش برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که استادان، اعضای هیأت علمی  جهاددانشگاهی و اساتید غیر هیئت علمی همکار با این نهاد در استان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: این جشنواره در دو مرحله درون جهادی و برون جهادی (بین کل دانشگاه های کشور) برگزار می‌شود.

حاجی بلند، با اشاره به برگزاری این جشنواره در پنج بخش و ۱۲ رشته بیان کرد بخش‌های آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، هنری و ادبی پنج بخش دومین جشنواره قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که بخش آوایی این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل است، اعلام کرد: بخش معارف در سه رشته آشنایی با تفسیر قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج البلغه و اشنایی با سیره معصومین(ع) برگزار می‌شود.

وی، بیان کرد بخش پژوهش شامل مقله نویسی و تالیف کتاب، و بخش هنری شامل خوشنویسی و نیز بخش ادبی نیز شامل شعر است.

حاجی بلند، اظهار کرد: اساتید جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در این دوره از جشنواره می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه جاری به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه تبریز- ساختمان جهاددانشگاهی مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۳۳۹۷۱۱ تماس حاصل کنند./۹۳۵/پ204/ب1

ارسال نظرات