۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۶۵۳۳۴
امام جمعه تبریز:

مردم در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همت کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فضایل نیکوکاری و احسان در ماه مبارک رمضان گفت: مردم در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همت کنند.
ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ظهر شنبه در دیدار با خیرین ستاد دیه استان با اشاره به این‌که بهره‌مندی از فضایل معنوی و معرفتی ماه مبارک رمضان اهمیتی دوچندان دارد، اظهار داشت: سنت حسنه آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد سال‌هاست که در آذربایجان رایج شده است.

وی با بیان این‌که انفاق از مال و بخشش در راه جلب رضایت الهی از ویژگی‌های مؤمنان حقیقی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی؛ هر کسی در راه رضای خداوند متعال احسان و انفاق کند؛ به یقین پروردگار مال و اموال این افراد را بابرکت قرار می دهد.

امام جمعه تبریز خواستار همت عموم مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شد و افزود: اقدامات خیرخواهانه مردم در کمک به آزادسازی زندانیان، نه تنها موجب شادی خانواده‌های آنان می‌شود، بلکه مانع بروز برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: با توجه به فرهنگ‌سازی انجام یافته در طول سالیان گذشته؛ هر سال شاهد کمک بیشتر خیرین استان در جریان برگزاری جشن گلریزان هستیم؛ امیدواریم امسال نیز همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) شاهد افزایش کمک های مردمی باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزاری جشن گلریزان در تبریز و شهرهای مختلف استان را اقدامی مبارک و ارزشمند دانست و تصریح کرد: برگزاری جشن گلریزان و باز کردن سفره های نیت خیر در ماه رمضان فرصتی مغتنم برای گذشت از مال دنیا برای آزادی بندگان خداست.

وی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را موجب گسترش فرهنگ نوعدوستی، ایثار، انفاق، احسان، فداکاری و بخشش در جامعه عنوان کرد و گفت: بخشش و گذشت از حق نه تنها موجب خوشنودی خدا و خلق خدا می‌شود، بلکه موجب شود خانواده‌ای پشت و پناه خود را بار دیگر در بازیابد و خانواده‌ای از فروپاشی نجات یابد./935/د101/ب1

ارسال نظرات