۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۶۵۳۳۰
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

گوش مردم از حرف پر شده است؛ مسؤولان عدالت را اجرا کنند

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که گوش مردم از حرف پر شده است و شعار عدالت‌خواهی را زیاد شنیده‌اند، گفت: وقت آن است که مسؤولان اقدام عملی کنند نه این که ژست عدالت خواهی بگیرند.
حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از عوامل فروپاشی، زوال و سقوط حکومت‌ها را به حکم آیات و روایات و تجربه تاریخی، لذت‌جویی و کامیابی سردمداران قدرت‌ها دانست و گفت: در سوره اسرا اشاره شده که فسق، فساد، عیاشی، راحت‌طلبی، لذت‌جویی عامل هلاکت ملت‌ها، دولت‌ها و حکومت‌ها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این موارد در صورتی است که هیچ دشمن خارجی حکومت‌ها را تهدید نکند؛ آنچه در حکومت پادشاهان گذشته ایران به وجود آمده است نمونه عبرت آموز این بحث است؛ وقتی این حکومت ها غرق در عیش و نوش، تن‌پروری، راحت‌طلبی و انباشت ثروت، فساد و تجملات و تجمل‌گرایی شدند حکومت رو به زوال و سقوط رفت.

وی رویه ناپسند اشرافی‌گری را موجب نارضایتی عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: نارضایتی مردم از دست‌اندرکاران حکومت، اعتراض و اغتشاش را در پی دارد و در نتیجه به تقابل توده‌های مردم با دولت می‌انجامد و بدیهی است که هر دولت مقتدری در برابر توده‌های مردمی ناتوان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: مسؤولان کشور باید بدانند که این نتایج قهری در قوانین الهی است؛ رهبر معظم انقلاب با تسلط و به اقتضای فراستی که در تحلیل مسائل دارند، مسؤولان را از ابتلا به روحیه و رویه خفت‌بار اشرافی‌گری بر حذر می‌دارند؛ ایشان بنابر علاقه و شفقتی که به مسؤولان دارند مایل هستند که مسؤولان همیشه در بین مردم عزیز، محترم و مقتدر باشند و عزت و اقتدار و احترام مسؤولان به همان جنبه مردمی بودن آن‌ها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مسؤولان در عمل باید ثابت کنند که از مردم، با مردم، مثل مردم و در خدمت مردم هستند؛ نشان دهند که سطح زندگی مسؤولان تفاوتی فاحش با زندگی مردم پیدا نکرده است؛ در این صورت است که مردم این مسؤولان را از خود می‌دانند و همواره برای آنان احترام، کرامت و عزت قائل خواهند بود.

وی با تأکید دوباره بر توجه بیشتر مسؤولان به امر عدالت گفت: میدان سخن و سخنوری برای شعار عدالت‌خواهی و خدمت به مردم وسیع است، مردم گوششان از این سخنان پر شده، دیگر حرف و شعار را ملاک نمی‌دانند؛ منتظر عمل و اقدام هستند، به حد کافی شنیده‌اند، آنچه کم اتفاق افتاده است دیدن است که باید مردم عدالت، خدمت و محبت را در مسؤولان و زندگی آنان ببینند نه این که در ظاهر خدمت‌گزاری باشند، ژست عدالتخواهی نشان دهند و شعار خدمت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب پرشکوه اسلامی، سطح فرهنگ، اطلاعات و آگاهی مردم را ارتقاء بخشیده است؛ به برکت انقلاب و خون مقدس شهدا، تحلیل مردم عمیق، دقیق و رفیع است؛ به راحتی نمی‌شود این مردم را با شعار و حرف اقناع کرد بلکه باید برای جلب رضایت مردم اقدام جدی شود./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات