۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۵۶۵۳۲۸
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

فکر وفاداری اروپا به تعهدات توهمی بیش نیست

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: فرقی بین اروپائیان و آمریکا نیست، این فرصتی برای مسؤولان است که آن‌ها را بشناسند و این گمان و توهم را از خود بیرون کنند که اروپائیان اهل وفا هستند.
آیت الله سیفی مازندرانی

آیت الله علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خروج آمریکا از برجام را علاوه بر اینکه برای جمهوری اسلامی بی‌تأثیر است و هیچ لطمه‌ای به آن وارد نمی‌کند سبب خیر عنوان کرد و گفت: ملت در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه با تحریم‌ها را تجربه کرده و موفق بوده است؛ این بار رسماً با خروج آمریکا از برجام ثابت می‌شود که ملت ایران در مقابله با آمریکا مستحکم هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یکی از فوائد خروج آمریکا از برجام را آزمایش دوستان اروپایی‌اش دانست و اظهار داشت: الان نوبت آن‌ها رسیده است که بیینیم مانند آمریکایی‌ها عمل می‌کنند یا نه. برخی از مسؤولان ساده‌لوح گمان می‌کنند که دوستان آمریکا بهتر از آن عمل می‌کنند؛ این خیالی ناشی از ساده‌اندیشی یا کج اندیشی درباره مسائل بنیادی نظام است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اروپایی‌ها هم بسیار بعید است که به وعده وفا کنند، فرقی بین اروپائیان و آمریکا نیست، این فرصتی برای مسؤولان است که آن‌ها را بشناسند و این گمان و توهم را از خود بیرون کنند که اروپائیان اهل وفا هستند.

آیت‌الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: روند کار برخی مسؤولان بر خلاف ملت است؛ مسؤولان در این باره برخلاف راه رهبر معظم انقلاب، قاطبه مردم، خانواده‌های شهدا و هر فکر انقلابی و بصیر قدم بر می‌دارند؛ اما ملت زیر بار توقعات و انتظارات اروپائیان نمی‌رود چون این راه عزت انقلاب اسلامی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: الان متوجه می‌شوند که در برجام بندهایی است که به نفع ایران و منافع ایران نوشته نشده است؛ در این بندها برد با دشمنان بوده است و توانستند با لطائف الحیل قلم را به نفع خود بگردانند تا هر وقت خواستند سوء استفاده کنند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات