۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۶۵۲۹۵
امام جمعه بندرامام:

پرهیز از گناه برترین عمل در ماه مبارک رمضان است

امام جمعه بندر امام گفت: پرهیز از گناه برترین عمل در ماه مبارک رمضان است که حضرت ختمی مرتبت به مولای متقیان سفارش کردند.
تابش

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اينكه رمضان، ماه نزول قرآن است، خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان مهمترین و آخرین کتاب آسمانی و جامع معارف الهی و انسانی در چنین ماهی و آن هم شب قدر نازل شد.

امام جمعه بندرامام با بیان اینکه شب قدر از شب های ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: اهمیت ماه رمضان افزون بر نزول قرآن و داشتن شب قدر در روزه داری است که عبادتی مهم و بزرگ و سازنده اخلاقیات انسانی قلمداد می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندرامام با بیان اینکه فضیلت های ماه مبارک رمضان در روایات ائمه اطهار بیان شده است، ادامه داد: 17 رمضان سالروز واقعه تاریخی جنگ بدر و پیروزی مسلمانان در آن است؛ از این رو می توان ماه مبارک رمضان را ماه جهاد نامید.

حجت الاسلام تابش افزود: پرهیز از گناه برترین عمل در ماه مبارک رمضان است که حضرت ختمی مرتبت به مولای متقیان سفارش کرد؛ بنابراین باید تلاش شود در چنین ماهی با بالا بردن روحیه معنوی در حد امکان گناه چه فردی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی صورت نگیرد.

وی دوری از گناه و شکل گیری تقوا در جامعه را زمینه ساز برطرف شدن مشکلات و معضلات کشور برشمرد و گفت: ایجاد ارتباط میان جوانان و قرآن کریم بهترین اقدامی است که می توان در ماه مبارک رمضان انجام داد ضمن اینکه مساجد و مراکز دینی باید پذیرای جوانان باشند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات