۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۲۹۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

تفکر قرآنی زیربنای مدیریت جامعه اسلامی است

استاد حوزه با بیان اینکه اگر در یک جامعه رفتار و فکرها قرآنی شود می‌توان مشکلات را حل کرد، از تفکر قرآنی به عنوان زیربنای مدیریت جامعه اسلامی نام برد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد امروز در آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان اینکه منظور از قرآنی شدن یک جامعه این است که در آن جامعه فکرها و رفتارها و به‌عبارت‌دیگر عمل‌ها قرآنی شود، گفت: تفکر قرآنی زیربنای مدیریت ارکان مختلف جامعه اسلامی است و با این تفکر است که می‌توان جامعه اسلامی را به نحو شایسته اداره کرد.

وی یکی از مهم‌ترین خصایص جامعه اسلامی را تمسک به سیره و احادیث اهل‌بیت (ع) عنوان کرد و افزود: در جامعه اسلامی همان‌طور که به احکام شرعی عمل می‌شود باید سیره و احادیث اهل‌بیت (ع) نیز مطالعه شده و در بطن و متن جامعه به کار گرفته شود؛ زیرا احادیث و سیره اهل‌بیت (ع) منظومه عملی آیات قرآن کریم است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در جامعه امروز سیره و احادیث اهل‌بیت (ع) مهجور هستند، تصریح کرد: جای تأسف است که اندیشمندان و متفکران مسیحی با نهج‌البلاغه امام علی (ع) مأنوس باشند ولی امت اسلامی از انس با نهج‌البلاغه محروم باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد ماه رمضان را بهترین فرصت برای انس با کلام اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: یکی از صفات مؤمن در جامعه اسلامی گشاده‌رویی در مقابل دیگران است و قرآن کریم مؤمن را همیشه متبسم می‌داند و بیان می‌کند که مؤمن با خوش‌رویی با همنوعان و اهل خود برخورد کرده و غم‌ها و حزن خود را در دل پنهان می‌کند.

وی بابیان اینکه متأسفانه در جامعه امروز خوش‌اخلاقی در میان مردم کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: برای جامعه و امتی که پیامبر آن‌ها به خوش‌رویی و خوش‌اخلاقی با مردم شهرت دارد جای تأسف است که شاهد این‌همه نزاع و اختلاف باشیم.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه قرآن برای عمل نازل‌شده نه برای نگه‌داری در گوشه گنجه یادآور شد: جامعه اسلامی در عمل به آیات قرآن کریم باید برای سایر امت‌ها اسوه و الگو باشد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات