۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۶۵۲۷۲

آغاز موج جدید بازداشت‌ها در عربستان در اولین روزهای ماه مبارک رمضان

منابع سعودی از آغاز موج جدید بازداشت‌ها در عربستان در اولین روزهای ماه مبارک رمضان خبر دادند.
بازداشت ها در عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در اولین روزهای ماه مبارک رمضان موج جدیدی از بازداشت شهروندان سعودی از جمله دانشگاهیان، فعالان حقوق بشر  و همچنین وکلایی که قبلا از زندانیان سیاسی دفاع کرده‌اند، از سوی رژیم سعودی آغاز شده است.

این در حالی است که رسانه‌های رسمی و خصوصی عربستان هیچ خبری در این باره منتشر نکرده‌اند.

برخی منابع حقوقی تاکید کردند علاوه بر سازمان امنیت کشور عربستان، سازمان‌های جدیدی از جمله سازمان امنیت سایبری که سعود القحطانی مشاور رسانه‌ای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را مدیریت می‌کند در بازداشت‌های جدید نقش آفرینی کرده‌اند.

صفحه زندانیان سیاسی در شبکه اجتماعی توئیتر امروز جمعه اعلام کرد که در بین بازداشت شدگان محمد الربیعه، ابراهیم المدیمیغ مشاور سابق هیئت دولت عربستان، لجین الهذلول فعال مشهور عربستانی، عزیزه الیوسف فعال حقوق زنان، و ایمان النفجان از فعالان دانشگاهی عربستان دیده می‌شوند که از جمله برجسته‌ترین خواسته‌های این افراد، حق رانندگی برای زنان بوده است.

این صفحه در توئیتی دیگر اعلام کرد که شیخ محمد المحیسنی امام جماعت مسجد الراجحی در مکه و یکی از فرزندانش نیز بازداشت شده‌اند.

این صفحه همچنین از مقامات سعودی خواست که همه بازداشت شدگان را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کنند و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی در سایه آغاز موج جدیدی از بازداشت‌های ظالمانه فعالان مرد و زن در اولین روزهای ماه مبارک رمضان، دخالتی فوری انجام دهند.

از سپتامبر گذشته بعد از انتصاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان، موج جدیدی از بازداشت مخالفان شامل مبلغان دینی، دانشگاهیان، فعالان اقتصادی و غیره آغاز شد.

چند روز قبل سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که عربستان هزاران نفر را بدون محاکمه برای بیش از 6 ماه زندانی کرده است و در برخی از موارد بازداشت‌ها یک دهه به طول انجامیده است.

طبق اعلام سازمان دیده‌بان حقوق بشر، رژیم سعودی 2305 نفر را بدون محاکمه بازداشت کرده و این افراد تحت بازجویی قرار گرفته‌اند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات