۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۶۵۲۴۷
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

ماه رمضان فرصتی برای تعامل بیشتر روحانیت با مردم است

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که طولانی بودن منبر سبب بی حوصلگی و خستگی مخاطب خواهد شد، گفت: مبلغان دینی باید ضمن شناخت دقیق مخاطب از بیان مطالب بدون سند و غیر قابل فهم پرهیز کنند.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری تبلیغی روحانیان از ظرفیت های ارزشمند این ماه تأکید کرد.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه عبودت و بندگی خداوند متعال یاد کرد و افزود: این ماه با فضیلت به گونه ای نزد خداوند متعال دارای اهمیت است که حتی خواب روزه دار را نیز در زمره عبادت عنوان می کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه تبلیغ و رساندن پیام الهی به تشنگان معرفت دینی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید در ماه مبارک رمضان فرهنگ زلال قرآنی را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی کمی از معارف انسان ساز قرآنی فاصله گرفته و درگیر روزمرگی های بی ثمر شده است، تصریح کرد: باید دین و ارزش های الهی همچون گذشته در متن زندگی جامعه نهادینه شود و این یکی رسالت های مبلغان دینی است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر از مساجد به عنوان یکی از بهترین پایگاه های تبلیغ دین در ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: حضور گسترده مردم در مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان، یک فرصت مغتنمی برای تحقق اهداف تبلیغی از سوی روحانیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کمرنگ کردن و همچنین تضعیف جایگاه منبر و خطابه در جامعه اسلامی را یکی از توطئه های دشمنان علیه دین و روحانیت عنوان کرد و افزود: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا و بهار قرآن می توان فرصتی دوباره برای احیا و تقویت جایگاه منبر و خطابه در جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که منبر رساله ای هزار ساله است که اثرگذاری بسیار بالایی در تبلیغ دین و ارزش های اسلامی داشته است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید با بهره گیری از فنون تبلیغی مناسب از ظرفیت بالای منبر در جهت رساندن دقیق پیام دین بهره گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که مبلغان دینی از منبر های طولانی پرهیز کنند، گفت: در جامعه امروز گزیده گویی و پاسخ های علمی و مستدل اثرگذاری بسیار مطلوبی در میان مخاطبان خواهد داشت.

امام جمعه بهشهر با بیان این که طولانی بودن منبر موجب بی حوصلگی و خستگی مخاطب خواهد شد، افزود: مبلغان دینی باید ضمن شناخت دقیق مخاطب از بیان مطالب بدون سند و غیر قابل فهم پرهیز کنند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان بسترهای لازم برای پذیرش مطالب و آموزه های دینی در این ماه با فضیلت فراهم کرده است، گفت: باید با شناخت صحیح از نیاز مخاطب در جهت رفع آن نیاز گام برداشت و حرکت کرد.

وی با بیان این که دشمن تلاش می کند روحانیت را جدای از مردم و جامعه نشان دهد در حالی که یک پیوند عمیقی میان مردم و روحانیت برقرار است، افزود: بقا و داوم روحانیت به حضور و همراهی با مردم است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که مردمی بودن شاخصه مهم روحانیت شیعه است، گفت: در ادوار مختلف تاریخ روحانیت تنها با مردم و کنار مردم حرکت کرده و این ویژگی در انقلاب اسلامی تجلی بیشتری پیدا کرده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت و تعامل بیشتر روحانیت با مردم است، خاطرنشان کرد: در این راستا ارتباط چهره به چهره می تواند مسیر اثرگذاری اهداف تبلیغی را در این ماه پرفیض بیشتر فراهم کند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید تعامل روحانیت با نسل جوان باید بیش از گذشته تقویت شود، افزود: برنامه های دینی و فرهنگی مساجد به عنوان یک پایگاه مهم تبلیغ دین باید در ماه مبارک رمضان با بهره گیری از توان نسل جوان و همچنین محوریت روحانیت پیگیری شود./۱۳۱۷/ت303/ب1

ارسال نظرات