۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۶۵۲۳۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

غیرت دینی نباید در رسانه ملی به فروش گذاشته شود

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه غیرت دینی نباید در رسانه ملی به فروش گذاشته شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی نتیجه رعایت نکردن حدود نامحرمی است.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد الهادی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: افراد زیادی می‌گویند ما می‌خواهیم توبه کنیم ولی پس از توبه مجدد به انجام همان گناه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: انسان اگر زمینه‌های گناه را در زندگی خود از بین ببرد هرگز پس از انجام توبه به تکرار گناه و اطاعت از هوای نفسانی اقدام نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه شیطان در کنار ما است، ابراز کرد: هیچ انسان از ولایت پذیری شیطان در امان نیست از این رو نباید چنین تصور شود که چون ماه رمضان است شیطان نمی‌تواند انسان را گمراه کند ابلیس در بهشت حضرت آدم(ع) را گمراه کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان انسان را به انجام معصیت و نافرمانی امر الهی دعوت می‌کند، اظهار داشت: انسان اختیار دارد این دعوت را رد کرده و یا آن را انجام دهد بنابراین در قیامت انسان گناهکار نمی‌تواند بگوید شیطان او را مجبور به انجام معصیت کرده است.

وی ادامه داد: انسان با تقوا هر عمل نیکی که انجام می‌دهد زمینه‌های تسلط شیطان را نابود می‌کند تا عمل نیکی که انجام داده از شر شیطان محفوظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خلوت کردن دو نامحرم را از زمینه‌های تسلط شیطان بر انسان دانست و گفت: انسان در این مواقع باید به خدا پناه ببرد و اگر در این موقعیت قرار گرفت محیط را ترک کرده و هرگز خود را در معرض گناه قرار ندهد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز گاهی مشاهده می‌کنیم رسانه ملی غیرت دینی را به فروش گذاشته و جامعه را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

وی زندگی مجردی در کلان شهرها را ناشی از الگوگیری از سبک زندگی غربی و یکی دیگر از زمینه های تسلط شیطان بر انسان دانست و اظهار داشت: در روایات بسیاری انسان‌ها از تنها زندگی کردن نهی شده‌اند زیرا در زندگی تکی به خاطر وجود شرایط لازم احتمال انجام گناه بسیار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: امروز بنیاد خانواده در جهان غرب متزلزل شده و با شکست روبرو شده‌اند چطور ما می‌توانیم سبک زندگی آنان را الگوی خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه گاهی دوستان مایه انحراف انسان می‌شوند، خاطرنشان کرد: دوست خوب و بد روی انسان تاثیر می‌گذارد از این رو لازم است والدین در دوست یابی فرزندان کمک کنند، دوست در هدایت و گمراهی انسان بسیار تاثیر گذار است و مانع تسلط شیطان بر انسان می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات