۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۲۰۸
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

دیبلماسی لبخند حلال مشکلات کشور نیست | نباید با دشمن از موضع ضعف برخورد کرد

دبیرکل کانون دانشگاهیان با بیان این که سازش با غربی‌ها برای ما کارگشا نخواهد بود، گفت: امروز تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمن استقامت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هرگز نمی‌توان به تعهدات دشمن اعتماد کرد، گفت: آمریکا از آغاز این توافق نامه به معاهدات آن پایبند نبود و بارها با نقض آن تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران اعمال کرد.

وی افزود: آمریکا با اجرای سیاه چاله تحریم ها شرکت‌های مختلف و افراد حقوقی را تحریم کرد و بعد از آن به شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی اخطار داد که اگر با ایران همکاری کنند تحریم خواهند شد و از آن به بعد برخی از این شرکت‌ها مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند.

حسینی هدف آمریکا از این خروج برجام را ایجاد جنگ روانی علیه ایران برای اخذ امتیازات بیشتر دانست و ابراز کرد: آمریکا این مهم را از طریق وارد کردن اروپا با مطرح کردن مسائل هسته‌ای، توافق FATF و مسائل منطقه‌ای در ایران پیگیری می‌کند تا بتواند امتیازات بیشتری به دست آورد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: جنگ روانی آمریکا علیه ایران در راستای تضعیف روحیه استقامت مردم ایران و تن دادن ملت به امتیاز بخشی بیشتر به آمریکا است بر همین اساس با وجود مشکلات اقتصادی داخلی ما شاهد طراحی نوسانات ارزی از سوی آمریکا و کشورهای مرتجع عربی مانند عربستان و امارات و همچنین تهدیدات رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی هستیم تا با ناامید ساختن ملت ایران و بهره جستن از ظرفیت برخی سازشکاران داخلی امتیازات بیشتری را کسب کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام ثابت کرد که دشمن هیچگاه به تعهدات، قراردادها و حقوق بین الملل پایبند نیست، عنوان کرد: اگر در آینده مجدد بین ایران و آمریکا توافقی صورت بپذیرد به طور قطع آمریکا آن را نیز نقض خواهد کرد و این عهد شکنی‌ها نشان می‌دهد آنان تنها به دنبال زیاده خواهی خودشان هستند از این رو لازم است ایران تنها به توانمندی‌های داخلی و اقتدار نظامی امنیتی خود تکیه کند در غیر این صورت آنان به هر میزان بتوانند این فشارها را افزایش خواهند داد.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی ادامه داد: متاسفانه از همان ابتدای مذاکرات عده‌ای ساده اندیشانه تصور می‌کردند همین که مذاکره کنند، لبخندی بزنند و توافقی انجام بدهند مشکلات کشور حل خواهد شد ولی امروز همان‌ها مشاهده می‌کنند که نه تنها تغییری ایجاد نشد بلکه بعد از برجام شاهد برخی اقدامات خصمانه علیه ایران نیز بودند. امروز تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمن استقامت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است بنابراین سازش با غربی‌ها برای ما کارگشا نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید کرد: لازم است آن دسته از سیاسیونی که وعده‌های پرجاذبه به مردم می‌دادند و می‌گفتند همه مسائل با برجام گره خورده متنبه شوند و از مردم عذر خواهی کنند چرا که چندین سال کشور را معطل این مذاکرات گذاشتند و خسارات فراوانی را به کشور تحمیل کردند.

وی خروج ایران از FATF را در شرایط کنونی بسیار مهم دانست و بیان داشت: اینکه امروز برخی مطرح می‌کنند ما با اروپاییان ادامه خواهیم داد و با صراحت از طرفی می‌گویند شرکت‌های اروپایی تحت فرمان دولتها نیستند باید توجه داشته باشند که اگر بر فرض مثال دولت‌های اروپایی اراده همکاری داشته باشند وقتی شرکت‌های آنان همراهی نکنند چه نتیجه‌ای خواهد داشت، شرکت‌ها منافع خودشان را درنظر می‌گیرند و در دوراهی ایران و آمریکا به طور قطع آمریکا را انتخاب خواهند کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: بنابراین نمی‌توان خوشبینانه با این مساله برخورد کرد و ایران باید از ابزارهای خودش استفاده کند که خروج FATF می‌تواند بسیار کارساز باشد، جمهوری اسلامی باید بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را آغاز کند تا غربی‌ها بدانند که مساله جدی است، اینکه خانم موگرینی بیاید بگوید ما از رییس جمهور ایران تضمین گرفتیم که خارج نشود به این معنا است که ما در موضع ضعف قرار داریم و آنها به شیوه‌های خود ادامه خواهند داد./813/ت۳۰۱/ق

 

ارسال نظرات