۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۱۸۵
آیت الله حیدری:

دلار از معاملات تجاری حذف شود

آیت الله حیدری با بیان اینکه روسیه و ترکیه و بانک مرکزی ایران برای حذف دلار از معاملات تجاری اعلام آمادگی کردند، گفت: تنها راه حل مشکل اقتصادی و تجاری کشور، حذف دلار از معاملات تجاری است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، روزه را از ویژگی های ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: چنین ویژگی به امت اسلام داده شده است؛ چرا که رسولان الهی نیز چنین ماهی را به روزه داری می گذراندند و در عین حال ماه بابرکت رمضان ارتباط تنگاتنگی با قرآن کریم دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، عنوان داشت: انس با قرآن در این ماه سفارش شده است و بنا به روایات منقول از حضرت ختمی مرتبت ثواب تلاوت یک آیه قرآنی در چنین ماه بابرکتی مساوی با تلاوت همه قرآن کریم در سایر ماه ها است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان قرآنی علت پسرفت امت اسلام را در دوری از قرآن کریم بیان کرد، افزود: متأسفانه برخی از مسلمانان از تدبر در قرآن صرف نظر کرده و تنها به تلاوت آن اکتفا می کنند حال آنکه باید قرآن را با تدبر و تعمق مطالعه کرد.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی های رهبری درباره عدم پایبندی آمریکا به برجام خاطرنشان کرد: بدعهدی و عدم پایبندی به قراردادهای بین المللی خوی استکبار است و رهبری از چنین خویی به خوبی آگاه بودند تا آنجا که به دولت های دهم، یازدهم و دوازدهم هنگامی که خواهان مذاکره بودند ضمن اجازه مذاکره، از بی نتیجه بودن مذاکرات خبر داده بود.

وی با اشاره به سیر طولانی مذاکرات در زمینه مسائل هسته ای با آمریکا اظهار داشت: پس از سال ۹۲، این مذاکرات با عنوان برجام مطرح شد و دولت برای آن تبلیغ بسیار کرده و طرفداران برجام را انسان های بافکر و پیروز و دلواپسان و منتقدان را مورد قهر و غضب قرار داد اما اکنون ترامپ با خروج از چنین توافقی عملا تصریح کرد که هیچ تعهدی را نمی پذیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ۸۰ درصد تعهدات برجام مرتبط با آمریکا و ۲۰ درصد باقی مانده بر عهده اروپا است و در این باره دولت به وعده های باقی ماندن کشورهای اروپایی دل بسته است در حالی که رهبری عدم اعتماد به اروپایی ها را مطرح کرد و مذاکره با آنها را در گرفتن تضمین بیان داشت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه رئیس اتحادیه اروپا عدم ارائه تضمین برای بقا در برجام را مطرح کرد، افزود: دولت و ملت ایران آستین ‌ها را بالا زده و بدون اعتماد به آمریکا و اروپا، اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند؛ زیرا پیروزی، حل مشکلات اقتصادی، تأمین رفاه اجتماعی، عزتمندی و کرامت برای ملت ایران تنها در گرو عمل به آن است.

آیت الله حیدری حذف دلار از معاملات تجاری و برقراری پیمان های پولی دوجانبه در معاملات تجاری با کشورهای مختلف را به سود ایران دانست و افزود: دلاری که نرخ آن به صورت نجومی بالا رفته مایه سرافکندگی مسؤولان شده است؛ بنا به گفته های کارشناسان اگر با ۱۶ کشور روابط اقتصادی داشته باشیم، روی پای خود خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: روسیه و ترکیه  و بانک مرکزی ایران برای حذف دلار از معاملات تجاری اعلام آمادگی کردند اما به گفته کارشناسان گامی برداشته نشده است که باید علت را جست وجو کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بانک مرکزی به خوبی واقف است که تنها راه حل مشکل اقتصادی و تجاری کشور، حذف دلار از معاملات تجاری است؛ بنابراین از رئیس ‌جمهور و دولت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم که به بانک مرکزی فشار آورند تا ایده رهبری تحقق عملی پیدا کند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات