۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۱۸۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعتماد بدون تضمین به اروپا در برجام برای کشور خسران آفرین خواهد بود

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: به یقین اعتماد بدون تضمین به اروپا در بحث برجام برای کشور خسران آفرین خواهد بود چراکه آنها ارتباط با آمریکا را مقدم بر هر ارتباط و مذاکره ای می دانند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، استفاده از فرصتهای نورانی این ماه پرخیر و برکت را ضروری دانست و اظهار کرد: باید بکوشیم در این ماه به معنای واقعی کلمه در مسیر حق تعالی قرار گیریم و تنها برای کسب رضایت خداوند متعال قدم برداریم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هدف از ماه مبارک رمضان تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اصلاح امور فردی و اجتماعی است؛ باید قدر این ماه را بدانیم و با پشت پا زدن به دنیا و متعلقات آن، در مسیر کسب معرفت الهی قدم بگذاریم.

وی سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: هر آسیبی که در جامعه شکل گیرد، اثرات آن متوجه عموم مردم می شود؛ بنابراین بی تفاوتی در جامعه دینی معنایی ندارد، باید همگان در این ماه نسبت به آسیبهای اجتماعی و اخلاقی حساس باشیم و نگذاریم امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به روز جمعیت، توجه به افزایش نیروی انسانی جامعه را لازم دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به افزایش جمعیت کشور حساس باشیم و توجه به این امر اساسی را مهمترین اولویت کشور بدانیم و همه برای تحقق آن وارد میدان عمل شویم.

وی، کاهش جمعیت را یکی از تهدیدات مهم امروز کشور بیان کرد و ادامه داد: باید فرهنگ تشیع و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در جهان فراگیر شود که این نیازمند افزایش جمعیت است؛ باید منتظران امام زمان را افزایش دهیم و نگذاریم فرهنگ تشیع در جهان کم رنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا نسبت به کشور ایران ابراز کرد: حصر اقتصادی آمریکا نسبت به ایران از سال 59 آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد و تحریم های امروز چیز عجیب و تازه ای نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نقش تحریم آمریکا و دشمنان در پویایی و رشد همه جانبه کشور غیرقابل انکار است، افزود: تاریخ نشان داده است هر موقع دشمن کشور ما را تحریم کرده بیشتر روی پای خود ایستاده ایم و به داشته های خود یقین پیدا کرده ایم و همین سبب شکوفایی کشور شده است.

وی با انتقاد از مسؤولانی که در برابر تحریم سر تعظیم فرود می آورند و از تحریم دشمن هراسانند، گفت: جامعه ای که پیرو مکتب اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) است، از تحریم دشمن نمی ترسد؛ مسؤولان به بهانه ترس از تحریم، امتیاز به دشمن ندهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: آمریکا در باطن هیچ گاه نسبت به برجام متعهد نبود؛ به یقین اعتماد بدون تضمین به اروپا در بحث برجام برای کشور خسران آفرین خواهد بود چراکه آنها ارتباط با آمریکا را مقدم بر هر ارتباط و مذاکره ای می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه اروپایی ها تاکنون حاضر به دادن ضمانت در قبال برجام به ایران نشده اند، افزود: مسؤولان از گذشته درس بگیرند و به دشمن اعتماد نکنند.

وی در پایان به در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: خیزش امروز فلسطینیان در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از دستاوردهای انقلاب اسلامی و محصول تفکر مقاومت است که باید زنده نگه داشته شود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات