۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۶۵۱۶۷

هشتمین جمعه بازگشت|حضور مردم فلسطین در مراسم «جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان»

مردم فلسطین امروز خود را برای برگزاری هشتمین جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار غزه آماده می‌کنند که به «جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان» نامگذاری شده است.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری رو اردن نیز پیش از این خواستار برگزاری روز خشم و همبستگی در همه مناطق برای یاری رساندن به قدست و وفاداری به خون شهدای فلسطینی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنایات روز دوشنبه و سه شنبه خود علیه راهپیمانان فلسطینی در مرز نوار غزه، 62 نفر از آنها را به ضرب گلوله شهید و 3188 نفر دیگر را با گلوله و گازهای اشک آور زخمی کرد.

مردم فلسطین به انتقال سفارت آمریکا به شهر اشغالی قدس در هفتادمین سالروز نکبت (روز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) اعتراض داشتند.

راهپیمایی بازگشت از دهم فروردین 97(30 مارس 2018) در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی با تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینی که سال 1948 از آن رانده شدند، آغاز شد.

مفتی قدس: تبدیل قدس به پادگان نظامی خللی در اراده ما وارد نمی کند

از سوی دیگر شیخ محمد حسین مفتی قدس و سرزمین مقدس تاکید کرد: همه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اهالی فلسطینی قدس همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و تبدیل این شهر به پادگانی نظامی خللی در عزم و اراده آنها در سپری کردن ماه مبارک رمضان در مسجد مبارک الاقصی و محوطه آن ایجاد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: همه اقدامات اشغالگران از اعمال محدودیت گرفته تا بازداشت علیه فلسطینی‌ها تنها بر عزم، پافشاری، ثابت قدمی و حمایت آنها از سرزمین مقدس در هرجا که باشند، خواهد افزود.

مفتی قدس و سرزمین مقدس گفت: اقدامات اشغالگران جلوی چشم جهانیان به بهانه اعیاد یهودی انجام می‌شود، اما در واقع هدف آن اعمال محدودیت علیه فلسطینی‌های ساکن قدس و به ویژه فرزندان آنها با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است.

وی در عین حال تاکید کرد: قدس فلسطینی و اسلامی باقی خواهد ماند و فلسطینی‌ها - هر کاری صورت گیرد- باز هم از این شهر دست نخواهند کشید و کسی که از این شهر دست بکشد، در واقع بخشی از حقیقت و مسیر درست قطب نما را از دست داده است.

شیخ محمد حسین گفت: با وجود همه اقدامات اشغالگران، اهالی فلسطینی قدس وظیفه خود را با زینت بخشیدن به همه ورودی‌های مسجد الاقصی به یمن فرارسیدن ماه مبارک رمضان انجام داد.

وی تاکید کرد: ماه رمضان، آیین دینی است که اقدامات اشغالگران نخواهند توانست جلوی آن را بگیرند و قدس با ماهیت عربی و اسلامی و فلسطینی خود باقی خواهد ماند./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات