۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۱۶۶
امام جمعه ایلام:

باید با آتش زدن برجام تمام توطئه های آمریکا را خنثی کرد

امام جمعه ایلام گفت: علت اصلی بی اعتمادی ملت به اروپا برای ادامه برجام فقدان شفافیت در رفتار سه کشور اروپایی است و باید با آتش زدن برجام تمام توطئه های آمریکا را خنثی کرد زیرا ماندن در برجام و عمل به تعهدات به صورت یکطرفه عملی دیده نشده و به ضرر کشور است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی این شهر اظهار داشت: علت اصلی بی اعتمادی ملت به اروپا برای ادامه برجام فقدان شفافیت در رفتار سه کشور اروپایی است.

وی افزود: بی تعهدی و ناتوانی و فقدان اراده کشورهای اروپایی فقط مربوط به دوران مذاکرات هسته‌ای و 15 سال قبل نیست بلکه بدعهدی و خیانت‌های کشورهای اروپایی در حق ملت ایران در طول تاریخ روابط با ایران تاریخ غم انگیز و ناگواری دارد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: آنها نه در مقابل آمریکا دارای استقلال هستند و نه خوی استکباری آنها تغییر کرده است و همواره این سه کشور علیه ملت بزگ ایران موضع خصمانه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: تصمیم برجام ربطی به رهبری ندارد و تمام مسؤولیت آن بر عهده دولت بود و آنها باید پاسخگوی نتیجه برجام شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی چهره های اصلاحات حامی برجام با فرافکنی و اظهارات خلاق واقع می خواهند برجام را به رهبری ربط دهند اما رهبر فرزانه انقلاب از باتدای مذاکرات بارها اعلام فرمودند که به آمریکا هیچ اعتمادی ندارد و به این مذاکرات خوشبین نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: این درحالی است که حتی کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی نیز اعتراف کردند که پیش‌بینی رهبر ایران درباره عدم اعتماد به آمریکا درست بود که فرمودند نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

این مدرس حوزه با بیان اینکه آمریکا و سران اروپایی به برجام به عنوان یک وسیله برای براندازی نظام نگاه می کنند گفت: وزیر خارجه رژیم خبیث انگلیس برجام را دستبند روی دستان ایران عنوان می‌کند اما در میان مسؤولان محترم ما چنین برداشت و نگاهی به برجام که دستاورد آن را باید تقریبا هیچ دانست وجود ندارد.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: باید با آتش زدن برجام تمام توطئه های آمریکا را خنثی کرد زیرا ماندن در برجام و عمل به تعهدات به صورت یکطرفه عملی دیده نشده و به ضرر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: با خروج آمریکایی‌ها از برجام مرکز تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها آمریکا بوده نه اروپا و زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و هیچ یک از تعهداتش را عملی نکرد قطعا از برجام چیزی باقی نمانده که آن را ادامه داد.

امام جمعه ایلام در ادامه سخنان خود به خیانت رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: خیانت آل سعود و برخی از سران کشورهای مرتجع عربی سبب اصلی انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف است.

وی افزود: تمامی جنایت های رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت آمریکا و رژیم آل سعود و برخی کشور های عربی صورت گرفته است و این بزرگترین خیانت به دنیای اسلام است.

نماینده ولی فقیه در ایلام ادامه داد: سکوت خجالت‌آور و ذلت‌بار حاکمان عربی مساله تازه‌ای نیست، پادشاه و حاکمان عرب در طول 70 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی جز خیانت و سازشکاری و از پشت خنجر زدن به مبارزان فلسطینی چیز دیگری در کارنامه سیاه خود ندارند.

این مدرس حوزه به موضوع گیری انقلابی رییس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و بیان کرد: موضع‌گیری‌های انقلابی رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از خروج آمریکا از برجام بجا و به حق و از روی دلسوزی بود و سبب خرسندی دلسوران انقلاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به موضوع گرانی در بازار پرداخت و عنوان داشت: افزایش قیمت مواد غذایی و بالا بودن اجاره بهای مسکن و فقدان پاسخگویی مسؤولان ذی‌ربط نگران کننده است.

وی گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و بعد از گرانی ارز در طول یک ماه گذشته سبب نگرانی مردم از جمله اقشار کم درآمد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان به درگذشت استاد اخلاق حجت الاسلام طباطبایی اشاره کرد و گفت: این مصیبت را به عموم مردم به ویژه خانواده آن فقید از جمله همشیره زاده ایشان حجت‌السلام سید مجتبی سعیدی گلپایگانی نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری تسلیت می‌گویم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات