۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۶۵۱۶۱
امام جمعه ارومیه:

حضور مسؤولان در مراسم جمع‌خوانی قرآن پررنگ باشد

امام جمعه ارومیه گفت: حضور مسؤولان در مراسم جمع‌خوانی پررنگ باشد، این کار ریا محسوب نمی‌شود چراکه مقام معظم رهبری با حضور در مراسم جمع‌خوانی به این مراسم رسمیت بخشیده و الگوی سایر مسؤولان هستند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر اظهار داشت: پس از ایجاد نطفه رژیم صهیونیستی در منطقه، اکنون ۷۰ سال است که رژیم صهیونیستی به جان مردم مسلمان افتاده و خون آنها را می مکد و اخیرا که آمریکا تصمیم به انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس را گرفته است در یک هفته ۲ هزار نفر در فلسطین کشته و زخمی شدند.

وی افزود: سران کشورهای مسلمان امروزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند در حالی که همگان در برابر مردم فلسطین وظیفه دارند تا با هر روشی چه با محکوم کردن، برگزاری اعتراضات و یا جان و مال در برابر صهیونیست‌‌ها بایستند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: سازمان همکاری های اسلامی باید اکنون واکنشی در برابر این اقدام صهیونیست‌ها نشان دهد و همه کشورهای اسلامی را به اتحاد در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی دعوت کند ولی آنها زبان در کام گرفته و واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبری فرمودند این سکوت مسلمانان به دلیل جدایی آنها از قرآن بوده که باعث شده است تا این حد سران کشورهای اسلامی در برابر منفورترین رئیس‌جمهور جهان یعنی ترامپ تعظیم کرده و با وی رقص شمشیر انجام دهند و امروزه تنها راه نجات مسلمانان تمسک به قرآن بوده و اینکه مفاهیم و احکام قرآن را در زندگی به کار برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: کفار در عین حال که بین مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد می‌کنند بر تقویت اتحاد و یکپارچگی مابین خود تاکید دارند و این باید مایه عبرت برای مسلمانان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام ماه رمضان جای دارد تا از همه نانوایی‌ها که به احترام این ماه و مسلمانان روزه‌دار از پخت نان در ساعات ابتدایی روز پرهیز کردند تشکر ویژه داشته باشم و انسان‌ها باید همواره به احکام الهی احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در ماه رمضان قرائت قرآن ثواب زیادی دارد و خانواده‌ها با هدیه فرزندان خود را برای قرائت قرآن تشویق کنند و در این راستا حضور در مراسم جمع‌خوانی‌ها اهمیت بالایی دارد.

وی اظهار داشت: حضور مسؤولان در جمع‌خوانی‌ها باید پررنگ‌تر باشد، این کار ریا محسوب نمی‌شود چرا که امامان معصوم(ع) در اینگونه موارد برای تشویق سایرین فرموده‌اند که طوری در نمازهای جماعت و اینگونه مراسم شرکت کنید که دیگران هم متوجه حضورتان شوند و مقام معظم رهبری با حضور در مراسم جمع‌خوانی به این مراسم رسمیت بخشیده و الگوی سایر مسؤولان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه این هفته به نام میراث فرهنگی نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: مردم باید در حفظ آثار تاریخی  نهایت تلاش خود را به کار ببندند چرا که بنا به گفته حضرت علی(ع) در نهج البلاغه خواندن تاریخ و مشاهده آثار تاریخی سبب عبرت گرفتن در بین انسان‌ها می‌شود بنابراین حفظ این آثار برای آگاهی آیندگان وظیفه همه مردم است./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات