۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۶۵۱۱۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عده ای به دنبال تطهیر چهره آمریکایی ها نزد ملت ایران بودند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای در داخل کشور به دنبال تطهیر چهره آمریکایی ها نزد ملت ایران بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان ابتدای مذاکرات در خصوص بد عهدی آمریکایی ها هشدار داده بودند اما متأسفانه برخی ها این هشدارها را نادیده گرفته بودند.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا به بدعهدی آشکار آمریکایی ها در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: اعتماد به آمریکایی ها اشتباه بزرگی بود که متأسفانه آثار آن را امروز می بینیم.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران بوده است، افزود: این کشور مستکبر در چهار دهه اخیر هر چه در توان داشته برای ضربه زدن به این ملت را استفاده کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسائل هسته ای تنها بهانه ای برای فشار به ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای در داخل کشور به دنبال تطهیر چهره آمریکایی ها نزد ملت ایران بودند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان ابتدای مذاکرات در خصوص بد عهدی آمریکایی ها هشدار داده بودند اما متأسفانه برخی ها این هشدارها را نادیده گرفته بودند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز همان عده به فریبکاری و بدعهدی آمریکایی ها به خوبی پی برده اند، خاطرنشان کرد: تاریخ بهترین قضاوت کننده در خصوص عملکرد آمریکایی ها در برابر ملت ها به ویژه ملت بزرگ ایران است.

امام جمعه نکا با بیان این که ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر بدون هیچ وابستگی و عزت مندانه در مسیر تحقق اهداف انقلاب گام برداشته است، افزود: موضوع تحریم ها چیز جدیدی نیست و مردم کشورمان از همان نخستین روز پیروزی انقلاب با آن مواجه بوده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران هیچ واهمه ای از تحریم ها و تهدید های آمریکایی ها نداشته و ندارند، خاطرنشان کرد: فناوری صلح آمیز هسته ای و هزاران پیشرفت علمی و صنعتی این کشور در سایه تحریم های آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به دست آمده است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که آمریکایی بدانند با تحریم و تهدید نمی توانند قطار توسعه این انقلاب را کند یا متوقف کنند، تصریح کرد: این ملت برای رسیدن به آرمان ها و اهداف متعالی انقلاب همه موانع را کنار خواهند زد.

استاد حوزه علمیه مازندران، اصل دشمنی آمریکا با ملت ایران را مسأله ای ریشه ای دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها با نادیده گرفتن دشمنی های آمریکا نسبت به نسبت ملت ایران، منافع یک ملت را به خطر انداخته اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام حاکم بر آمریکا با اصل دین و انقلاب دشمنی دارد و این دشمنی همیشگی است، تصریح کرد: استراتژی آمریکایی ها در چهار دهه اخیر براندازی و نابودی انقلاب اسلامی بوده است که هیچ گاه محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که آمریکایی ها برای جلوگیری از نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همه منطقه را به آشوب کشیده اند، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری گسترده آمریکایی ها در خاورمیانه برای مهار جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده و امروز ایران اسلامی یک قدرت تعیین کننده منطقه ای است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فریبکاری و خباثت آمریکایی ها در موضوع برجام به وضوح دیده شد و درس عبرتی برای برخی گروه های داخلی بود، تصریح کرد: مذاکره در جایی که آمریکایی ها یک طرف آن معامله هستند اوج ساده لوحی است چون این کشور مستکبر به هیچ تعهدی پایبند نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به این که مسؤولان پس از خروج آمریکا از برجام نباید به وعده های اروپایی ها نیز دلخوش کنند، خاطرنشان کرد: اروپا هم پیمان آمریکایی ها است و نباید یک اشتباه را دو بار تکرار کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ضرر برجام از نفع آن بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: اثرات مطلوبی که مسؤولان قول داده بودند برجام بر زندگی مردم می گذارد تنها در حد وعده بود و در عمل چیزی دیده نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تکیه بر توان داخلی راه حل همه مشکلات کشور است، تصریح کرد: دولت باید نگاه خود در اداره کشور را تغییر دهد و تنها به ظرفیت و پتانسیل های داخلی توجه کند./۱۳۱۷/ت303/ب1

ارسال نظرات