۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۵۰۹۱
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «تاریخ نگاری ابن ابی الحدید»

نسخه الکترونیکی کتاب «تاریخ نگاری ابن ابی الحدید» در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
کتاب «تاریخ نگاری ابن ابی الحدید»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تاریخ نگاری ابن ابی الحدید» اظهار داشت: ابن ابی‌الحدید معتزلی، به‌عنوان شارح نهج‌ البلاغه بخش عمده‌ای از کتاب خویش را به مباحث تاریخی اختصاص داده است. او در دوره‌ای از تاریخ اسلام می‌زیست که جامعه اسلامی، به دلیل تهاجم مغول، بخشی از میراث علمی خویش را از دست داد. کتاب شرح نهج البلاغه عملاً منتقل‌کنندة داده‌های تاریخی پیشینیان به صورت روشمند به ادوار بعدی می‌باشد و همچنین دربردارندة نوعی تفکر حاکم بر جهان اسلام است که خواهان وحدت شیعه و سنی در آن دوران بود.

وی گفت: این اثر بر اساس اهمیت تاریخی شرح نهج البلاغه می‌کوشد تا تاریخ‌نگاری ابن ابی‌الحدید را با توجه به بینش و روش تاریخی او بررسی نماید و زوایای پنهان تأثیرگذار در اندیشه تاریخی ابن ابی‌الحدید را روشن نماید.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی این کتاب پرداخت و گفت: این کتاب نوشته فاطمه سرخیل است و در مؤسسه بوستان کتاب تهیه شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب «تاریخ نگاری ابن ابی الحدید» با 231 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 38000 ریال در سال 1390 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 10000 ریال منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات