۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۶۵۰۸۹
رییس دفتر حماس در غزه:

راهپیمایی‌های بازگشت ادامه خواهد یافت

رییس حماس با تاکید بر ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه از وعده مصر برای گشایش گذرگاه رفح و حل مشکل انسانی مردم این منطقه خبر داد.
«یحیی السنوار»، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، «یحیی السنوار»، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه گفت که مصر وعده گشایش گذرگاه رفح و تلاش برای حل مشکل انسانی غزه را داده است.

السنوار در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره با رد اینکه معامله‌ای با مصر بر سر راهپیمایی بازگشت در چهاردهم ماه مه جاری صورت گرفته باشد، تاکید کرد: مصر به هیات حماس به ریاست اسماعیل هنیه که در سفری چند ساعته به قاهره رفته بود تاکید کرد که از راهپیمایی‌های مسالمت آمیز ملت فلسطین حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد مقاومت فلسطین به رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی کشیده شود.

رییس حماس تاکید کرد: گروه‌های مقاومت قادرند زندگی اشغالگران را به جهنمی آشکار مبدل کنند و ما به اشغالگران این پیام را مخابره کردیم که اگر محاصره ادامه یابد متوسل به زور خواهیم شد و اهالی غزه تظاهرات علیه افتتاح سفارت آمریکا در قدس را بر ریختن هزاران موشک بر سر رژیم صهیونیستی ترجیح دادند.

السنوار درباره موضوع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: آزادسازی اسرا امانت و مسؤولیتی بر گردن ماست و ما به وعده خود وفادار خواهیم ماند و حرکتی برای انجام مبادله اسرا صورت گرفت اما سران اشغالگر عقب نشینی کرده و آماده معامله در این خصوص نیستند.

وی افزود: سران اشغالگر به مردم خود دروغ می گویند و از ماه‌ها پیش هیچ اقدامی در پرونده اسرا صورت نگرفته است.

رییس حماس تاکید کرد: راهپیمایی‌های بازگشت هرگز امروز و فردا تمام نخواهد شد و برای تحمیل اراده ملت ما بر دشمن ادامه خواهد داشت./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات