۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۶۵۰۲۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

رمضان، ماه مغفرت و رحمت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان باید در وجود انسان ایجاد نشاط و لذت کند، گفت: رمضان ماه رحمت و مغفرت است بنابراین تنها انسان شقی از رحمت و مغفرت خداوند در این ماه ناامید می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در «بسم الرحمن الرحیم» تاکید به مهربانی خود دارد و در همه سوره‌ها این مهم تکرار می‌شود تا انسان مهربانی خداوند را فراموش نکند.

وی افزود: مهربان بودن خداوند با این حال که برای انسان بسیار محبوب است اما گاهی همین مهربانی را فراموش می‌کند و مبتلا به آفت یأس و ناامیدی می‌شود از این رو لازم است مهربانی خداوند مدام به انسان تلقین شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند در بسیاری از کلمات و آیات قرآن کریم به مهربانی خود اشاره و تاکید می‌کند تا انسان دچار یاس نشود، ابراز کرد: انسان نیاز دارد به رحمت خداوند فکر کند تا رحمت و رحمانیت خداوند را فراموش نکند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) درباره فضیلت ماه رمضان می‌فرمایند: ای مردم شهر الله به سوی شما آمده ماهی که نزد خداوند با فضیلت ترین ماه‌ها و شب و روزش افضل ساعات است، شما به مهمانی خدا دعوت شده‌اید، اهالی این ماه به قدری گرامی هستید که نفس آنان نیز عبادت است؛ ماه رمضان نشان از رحمت و مغفرت خداوند دارد بنابراین رمضان مظهر مهربانی خداوند است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه انسان رحمت و مهربانی خداوند را با چشم دل باید ببیند، اظهار داشت: اگر ماه مبارک رمضان در وجود انسان ایجاد نشاط و لذت نکند نمی‌توان گفت آن فرد رحمت خداوند را درک کرده است.

وی افزود: بنابراین انسان در ماه مبارک رمضان باید از رحمت خداوند لذت ببرد و اگر به این رحمت توجهی نکند به گفته پیامبراکرم(ص) این فرد شخصی شقی است که از مغفرت خداوند محروم می‌شود از این رو در این ماه عظیم از خداوند بخواهید تا شما را به داشتن روزه و تلاوت قرآن کریم موفق بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه قرآن کریم مظهر لطف و مهربانی خداوند به بندگان است، گفت: همه آیات الهی تجلی محبت خداوند به انسان است حتی در آیاتی که از جهنم سخن گفته می‌شود نشان می‌دهد خداوند انسان را بسیار دوست دارد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دین نشاط آفرین است، عنوان کرد: ابلیس هرگز نمی‌خواهد ما شیرینی دین را بچشیم زیرا می‌داند دنیا با وجود انسان‌های دیندار آباد می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انسان به مهربانی خداوند محتاج است و این یک حقیقت معنوی است، گفت: انسان باید مهربانی خداوند را گدایی کند و این نیاز به اعتقادی قوی دارد تا به کم راضی نشود. انسان باید در پاسخ به مهربانی خداوند شاکر باشد تا به مقام شکور نائل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر رابطه خودش را با خدا اصلاح کند هرگز دچار یاس و ناامیدی نمی‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات