۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۰۲۰
با فعالیت یکصد مبلغ؛

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه از اعزام یکصد مبلغ در قالب طرح ضیافت الهی به بقاع متبرکه استان خبر داد و اهم برنامه های این طرح را تشریح کرد.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری طرح ضیافت الهی با اشاره به اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این جنایات و ابراز تاسف از بی بصیرتی برخی سران کشورهای اسلامی و عربی، سکوت مجامع بین المللی را نیز خفت بار دانست.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست را تشریح برنامه های طرح ضیافت اعلام کرد و گفت: از 27 اردیبهشت تا 26 خرداد اقامه نماز جماعت در دو وعده و بعضاً در سه وعده در ۹۰ بقعه متبرکه برگزار می شود و ۱۰۰ مبلغ روحانی آموزش دیده نیز در این بقاع فعالیت خواهند داشت که برنامه هایی نظیر خیمه های معرفت، غرفه کودک، چند رسانه ای، مشاوره وقف، دینی و خانواده را اجرا خواهند کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان داشت: محافل انس با قرآن در ۷۰ بقعه استان با حضور قاریان بین المللی، کشوری و استانی برگزار می شود و درکنار آن طرح سخنرانی خطیبان مطرح در ۶۶ بقعه و جلسات تفسیر در 44 بقعه و سخنرانی در مهدیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف و امور خیریه هر روز ظهر به صورت منظم برگزار می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری سفره های افطاری ساده، از اجرای آن مراسم با  کمک خیرین در ۵۸ بقعه و نیز از اجرای طرح بسته های افطار خشک از محل موقوفات و کمک های خیرین به قیمت کلی هر بسته ۱۱۰ هزار تومان خبر داد.

حجت الاسلام احمدزاده گفت: از دیگر برنامه های این طرح مراسم وفات حضرت خدیجه با عنوان خدیجه مادر امت در 41 بقعه و مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) در 62 بقعه و مراسم شب احیا و وفات امام علی(ع) در 73 بقعه متبرکه است که با برگزاری نماز عید فطر در 44 بقعه به پایان می رسد.

وی افزود: در حاشیه این طرح نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی را در 9 بقعه برگزار می کنیم و در نمایشگاه قرآن نیز حضور پر رنگ خواهیم داشت.

حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال 6 طرح آرامش بهاری در نوروز، ضیافت الهی در رمضان، دهه کرامت در ایام میلاد امام رضا(ع)، شور و نشاط در تعطیلات تابستانی، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه و بصیرت عاشورایی در محرم و صفر را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با میزان مشارکت‌های مردمی بالا متمایز از  دیگر طرح ها اجرا می شود.

وی در ادامه با اعلام شماره کارت بانکی6037992230343008  برای جلب مشارکت های مردمی در طرح افطاری خشک به مبلغ 110 هزار تومان به تهیه و توزیع تعداد 1200 بسته در سال گذشته اشاره کرد و در پایان هدف از برگزاری طرح ضیافت الهی را ترویج فرهنگ دین، قرآن و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طبق بیان مقام معظم رهبری دانست./933/د103/ب1

ارسال نظرات