۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۶۵۰۱۹

ریزش باران رحمت الهی در ماه رمضان | تلاش برای زدودن غبار دل‌ها در ماه رمضان

شعبان، رجب و رمضان در میان ماه‌های قمری از فضیلت بالایی برخوردار هستند اما ماه مبارک رمضان برتری بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد و باران رحمت الهی و برکات در این ماه به سوی بندگان خدا جاری می‌شود.
رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا باری دیگر فرا رسید و در این ماه فرصتی دوباره برای تمرین تقوا و شناخت خویش فراهم شده است.

در ماه رمضان بندگان وجود خود را از تمایلات مادی و حیوانی زدوده و با روزه ضمن تطهیر جسم، به تطهیر جان نیز می پردازد تا روحش در عالم پاکی و رشد و تعالی از انوار هدایت بخش خدای متعال بهره‌مند شود.

ریزش باران رحمت الهی در ماه مبارک رمضان

شعبان، رجب و رمضان در میان ماه‌های قمری از فضیلت بالایی برخوردار هستند اما ماه مبارک رمضان برتری بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد و باران رحمت الهی و برکات در این ماه به سوی بندگان خدا جاری می‌شود.

ماه رمضان آن قدر فضیلت دارد که از شب‌های این ماه به عنوان بهترین شب‌ها، روزهای آن بهترین روزها و ساعات آن بهترین ساعات نام برده شده است و خوابیدن و نفس کشیدن فرد روزه‌دار در این ماه به عنوان عبادت محسوب می‌شود.

پیامبراکرم(ص) نیز در خطبه شعبانیه می‌فرمایند«ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما رو می‌آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر تمام شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات افضل است، ماهی است که شما در آن به مهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‌اید.»

دروازه‌های بهشت در این ماه گشوده، دروازه‌های دوزخ بسته و شیاطین نیز به زنجیر کشیده می‌شوند از این رو مردم رغبت بیشتری به کارهای خیر دارند و آمار جرائم به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

فضیلت‌های ماه رمضان را باید درک و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه‌ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک رمضان تاثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال آینده ماندگار باشد.

تلاش برای زدودن گر‌دوغبار دل‌ها در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام روح‌الله نوری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تا کنون در حیات انسانی نقش موثری داشته‌اند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است و خداوند متعال از مهمانان خود در خانه‌های خودش که همان مساجد هستند، پذیرایی می‌کند.

وی افزود: برای غبارروبی و تکریم مساجد باید حرکت گفتمان‌ساز و جریان‌ساز شکل بگیرد و مساجد نیز باید از نظر ظاهری در ماه رمضان آماده شوند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی مساجد در جامعه را امنیت آفرین دانست و گفت: مساجد از اهمیت بالایی برخوردار هستند و مردم باید با جایگاه مساجد آشنا شوند.

حجت الاسلام نوری مساجد را یکی از بهترین مکان‌ها برای رسیدن به قرب الهی عنوان کرد و افزود: گر‌دوغبار مساجد باید در ماه مبارک رمضان زدوده شود و باید برای زدودن غبار دل‌ها نیز تلاش کرد.  

وی بیان کرد: بیش از 2 هزار مسجد در استان وجود دارد که تمام این مساجد برای ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود و برنامه‌های فرهنگی در طول این ماه صورت می‌گیرد.

دعا، حلقه وصل میان انسان و خدا است

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با رسا اظهار کرد: رمضان یک جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و تمام بندگان به سمت خداوند متعال رو می‌آورند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه دعا و نیایش است که در این ماه توصیه فراوانی به تلاوت قرآن و دعا شده و تلاوت یک آیه از قرآن ثواب ختم قرآن را دارد.

وی با بیان اینکه دعا، حلقه وصل میان انسان و خدا است، گفت: ماه رمضان طبق فرمایش پیامبراکرم(ص) با سه ویژگی مغفرت، رحمت و نعمت به انسان‌ها رو می‌آورد و تمام برکات الهی شامل حال انسان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: مردم در ماه رمضان به مهمانی خدا دعوت شدند و این مهمانی با مهمانی بندگان متفاوت است و در مهمانی بندگان خدا، غذای جسم انسان تامین و در مهمانی خدا نیز غذای روح انسان تامین می‌شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ماه رمضان همانطور که آتش هیزم را می‌سوزاند، گناهان انسان‌ها را محو و ذوب می‌کند، اضافه کرد: نباید فرصت رمضان را به راحتی از دست بدهیم چرا که شاید دوباره فرصتی برای استفاده از فضیلت‌های این ماه فراهم نشود.

ماه رمضان فرصتی برای کسب تقوا و معارف الهی است

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای کسب تقوا و معارف الهی است، عنوان کرد: همچنین این ماه فرصتی مناسب برای تحکیم پیوند با ولایت و تمرین نوع‌دوستی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری یک هزار و 500 جلسه قرآنی در ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ماه رمضان تعدادی از کتاب‌های قرآن در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 14 هزار نفر در کلاس‌های قرآنی استان شرکت کردند و برای 3 هزار نفر نیز گواهینامه قرآنی صادر شده است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات