۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۵۰۰۷
امام جمعه تبریز:

جایگاه زن در اسلام متفاوت‌ از تفکر روشنفکرنماهای غرب‌زده است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران؛ قائل شدن شأن و جایگاه برای بانوان در سطوح مختلف اجتماعی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران؛ قائل شدن شأن و جایگاه برای بانوان در سطوح مختلف اجتماعی بوده است.

وی با بیان این‌که فلسفه آفرینش زن در وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره(س) خلاصه ‌شده است، گفت: تعریف نقش و جایگاه زن در اسلام متفاوت‌ از آن چیزی است که امروز از سوی برخی روشنفکرنماهای غرب‌زده ارایه می‌شود، شأن و جلالی که اسلام و مکتب تشیع به زنان عطا کرده است؛ در هیچ یک از ادیان مشاهده نمی شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که الگوی زنان ایرانی سیره حضرت زهرا و الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز بانوان ایرانی برخلاف آن چه در رسانه‌های غربی بدان تأکید می‌شود، در تمام عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی، سیاسی و ... حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است، افزود: بانوان در خانه و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند؛ آینده درخشان جامعه در گرو تربیت دینی فرزندان در دامان مادران پاکدامن است.

وی با اشاره به این‌که بانوان در عرصه های اجتماعی نیز خدمات ارزشمندی داشته و دارند، گفت: شرایط امروز با دوران قبل از انقلاب بسیار متفاوت است، عزت بانوان به برکت انقلاب اسلامی تحقق یافته و امروز شاهد نقش‌آفرینی بانوان در زمینه‌های حساس و مهم کشور هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت بانوان در دوران مبارزات انقلابی ملت ایران، پشتیبانی از جبهه های نبرد هشت سال دفاع مقدس و همچنین عرصه های فرهنگی، علمی و اقتصادی در دوران پس از جنگ گفت: حوزه زنان در جامعه تحول روحی و فکری در عرصه های سازندگی کشور و پیشرفت‌های علمی نظام به وجود آورده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات