۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۶۴۹۲۲
از عصر چهارشنبه؛

۶ گروه استهلال ماه رمضان در خراسان شمالی مستقر می‌شوند

مسؤول ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: شش گروه استهلال ماه مبارک رمضان از عصر چهارشنبه در مناطق مختلف این استان مستقر شده و به رصد هلال ماه مبارک می‌پردازند.
حجت الاسلام عابدینی

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول ستاد استهلال خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به‌منظور رؤیت هلال این ماه از عصر چهارشنبه شش گروه استهلال با استقرار در رصدگاه‌های مختلف خراسان شمالی اقدام به رصد هلال ماه رمضان می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروه‌های استهلال که متشکل از روحانیان و اساتید دانشگاه هستند، در استان خراسان شمالی در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم مستقر خواهند شد.

حجت‌الاسلام عابدینی که مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نیز هست، اظهار کرد: گروه‌های استهلال ماه رمضان مستقر در شهرهای مختلف استان گزارش‌های خود را به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهند و نتیجه قطعی از سوی دفتر رهبری اعلام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هر کدام از گروه‌های استهلال ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی شامل شش نفر ازجمله کارشناس نجوم، رصدگر کمکی، روحانی، معتمد، مستندساز و تدارکاتچی هستند، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های این گروه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان زیر نظر امام جمعه شهرستان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: درمجموع در شش گروه استهلال ماه رمضان مستقر در استان خراسان شمالی حدود 40 نفر فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که از این شش گروه، دو گروه استهلال نجم و الضحی در سطح شهرستان بجنورد و در دو نقطه جداگانه مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: اعضای هر یک از این گروه‌های شش‌گانه استهلال ماه رمضان در استان خراسان شمالی مجهز به دوربین و تلسکوپ چشمی بوده و با استفاده از این تجهیزات به رصد هلال ماه خواهند پرداخت.

به گفته حجت‌الاسلام عابدینی گروه‌های استهلال در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل‌های آخرداغ و همچنین مناطق غرب و شرق این شهرستان مستقر شده و برای رؤیت هلال ماه رمضان به رصد آسمان می‌پردازند.

وی با بیان این‌که رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در مناطق شرقی کشور به نسبت مناطق غربی آسان‌تر است، از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده ماه، آن را به ستاد استهلال استان خراسان شمالی اطلاع دهند.

گفتنی است، پیش‌تر حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد، عضو ستاد استهلال دفتر رهبری خبر داد که در سطح کشور ۱۲۰ گروه در روز چهارشنبه به استهلال ماه رمضان می‌پردازند و پیش‌بینی این است که ماه به‌صورت کامل رؤیت شود و پنجشنبه ماه مبارک رمضان باشد./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات