۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۶۴۹۱۹
با موضوع اخلاق در تبلیغ؛

دوره تمهیدیه طلاب خواهر شهرستان لردگان برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان گفت: دوره تمهیدیه طلاب خواهر این شهرستان با موضوع اخلاق در تبلیغ، صبح امروز در آستانه ماه مبارک رمضان، به میزبانی مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.
خواهران طلبه

حکیمه قنبری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره تمهیدیه طلاب خواهر این شهرستان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این دوره صبح امروز با موضوع اخلاق در تبلیغ به میزبانی سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

قنبری با بیان اینکه در این دوره اساتید مطرح استان و شهرستان به تشریح بایدها و نبایدهای امر تبلیغ و تبیین نقش اخلاق در فراگیری امور دینی پرداختند، خاطرنشان کرد: در حاشیه این دوره مسائل مربوط به تجوید قرآن و نماز نیز به طلاب آموزش داده شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره آشنایی هر چه بیشتر طلاب و مبلغان دینی با رسالت های تبلیغی و بایدها و نبایدهای امر تبلیغ است، تصریح کرد: به یقین اگر طلاب با رسالت های دینی خود آشنا باشند و رسالت های تبلیغی خود را بهتر بشناسند و بداند با مخاطب خود چگونه برخورد کنند، در ترویج و فراگیری امور دینی موفق تر عمل خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان با بیان اینکه هر کس نمی تواند مبلغ دین باشد و این امر مهم شرایط خاص خود را دارد، گفت: در حقیقت، مبلغ باید تحقق بخش آن بلاغ مبین باشد که در قرآن کریم به عنوان کار ویژه پیامبران و فرستادگان خدا معرفی شده است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه رفتار و برخورد مبلغ دین باید جذب کننده باشد، افزود: مبلغ باید در پرتو اخلاق اسلامی، به گونه‌ ای رفتار کند که تجلی ‌بخش جاذبه و دافعه‌ همه‌ اولیاء دین اسلام باشد و این کار آسانی نیست.

قنبری در پایان نرمخو و مهربان بودن، رفتار مطابق گفتار داشتن، خوش گفتارى، استقامت و پشتكار، داشتن سعه صدر و روحیه عذرپذیرى و سیماى پاكیزه و آراسته داشتن را از مهمترین شرایط یک مبلغ دین در پرتو اخلاق اسلامی بیان کرد./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات