۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۴۹۱۳
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله دامغانی:

مبلغان از مدیریت مساجد غافل نشوند

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: همه فعالیت ها را در مسجد روحانی انجام نمی دهد و مدیری در کار خود موفق است که بتواند به خوبی در بین مردم تقسیم کار انجام دهد.
حجت الاسلام رضا بهرامی

حجت الاسلام رضا بهرامی معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) و محقق برتر حوزه علمیه همدان در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره اهمیت مساله مدیرت مسجد از سوی روحانی ابراز داشت: روحانی و مبلغ دین باید با مبانی اداره مسجد آشنا باشد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که روحانی در مسجد مدیر نباشد مسجد نمی تواند موفق عمل کند و برای محقق شدن این مساله باید روحانی با مبانی اداره مسجد و مدیرت این مکان مهم آشنا باشد.

این محقق همدانی بیان داشت: با بررسی میدانی از مساجد موفق تهران به این نتیجه رسیدم که روحانیان موفق توانسته اند در کنار مسایل عبادی خیلی از مشکلات منطقه را همچون اشتغال و رفع مشکلات مادی را رفع کنند.

وی در ادامه افزود: در اسلام مسجد تنها مکانی برای عبادت نیست و مسجد باید به یک مکان آموزشی تبدیل شود، چه اشکالی دارد که مسجد برای کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی برای والدین کارگاه سبک زندگی برگزار کند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: همه فعالیت ها را در مسجد روحانی انجام نمی دهد و مدیری در کار خود موفق است که بتواند به خوبی در بین مردم تقسیم کار انجام دهد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) در ادامه با اشاره مشکلات برخی از مساجد اظهار داشت: شاید در اول راه اداره مسجد افرادی با روحانی مخالفت کنند اما روحانی موفق فردی است که با توکل به خدا و با صبر برنامه های خود را عملی کند.

وی در پایان گفت: همانطور که انقلاب اسلامی از مساجد و با رهبری روحانیان به نتیجه رسید می تواند مشکلات جامعه امروز را برطرف کند و باید روحانیان در مساجد مروجان امر فرهنگ دینی باشند./۹۷۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات