۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۶۴۸۶۳
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۱۰)؛

انجمن حجتیه و استکبارگریزیان

هدف از تشکیل انجمن حجتیه همان سیاست فرقه‌سازی استعمار است که برای مطرح‎تر شدن آن فرقه ضد فرقه‎ای را نیز ایجاد می‌کرد.
انجمن حجتیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا،کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم

انجمن حجتیه و استکبارگریزیان

شیخ محمود حلبی پس از شکستهای پی‌در‌پی در عرصه سیاست، خطر فرقه بهائیت را احساس کرده، تصمیم گرفت با تأسیس انجمنی ضدّ بهائیت فعالیت خود را در تهران آغاز کند، گرچه برخی از شاگردانش گفته‌اند، او امام زمان «عج» را در خواب دیده و ایشان به وی فرموده بود تا انجمنی را برای مبارزه با بهاییت تشکیل دهد.

نظریه سومی نیز درباره تشکیل این انجمن گفته شده است؛ یعنی همان سیاست فرقه‌سازی استعمار که برای مطرحتر شدن آن فرقه ضد فرقهای را نیز ایجاد می‌کرد، مانند مسئله انجمن بهائیت و انجمن ضد بهائیت که با همین سیاست شکل گرفت.

با بررسی سیاست و نگرش انجمن حجّتیه مشخص میشود که نقشه شوم و استعماری استکبار کارساز بود و انجمنی‌ها کوشیدند برای کم فروغ کردن نهضت مبارزه با رژیم پهلوی، ذائقه جوانان انقلابی را تغییر داده آنان را به کلّی از عرصه سیاست دور کنند و پس آنها مبارزه با بهائیت را مهم‌ترین اقدام دانسته، جنجال گسترده‌ای درباره خطر روزافزون بهایی‌ها به راه انداختند. آنها به گونه‌ای درباره بهایی‌ها سخن می‌گفتند که گویا نبض جهان در دست آنان است و صهیونیسم بین‌الملل  و نوکر آنان یعنی پهلوی هیچ اهمیتی ندارند

از نظر این انجمن علما و امت مسلمان برای رویارویی با خطر بهائیت، نه تنها باید با رژیم پهلوی همراه شوند، بلکه باید به سوی ابرقدرت‌های غرب دست همکاری نیز دراز کنند تا با یاری آنان از پیشرفت سرطانی بهائیت جلوگیری کنند!  بنابراین آنها مبارزه با محمدرضا پهلوی را پنداری پوچ دانسته، می‌گفتند، هرگونه مبارزه با استعمار و استبداد، نه تنها ارزشی ندارد، بلکه به نیرومندی و پیشرفت بهایی‌ها خواهد انجامید! آنان همواره بر این مطلب تأکید میکردند که مبارزه با شاهان، زورمندان و قدرت‌های جهانی، ویژه امام زمان «عجل‌الله تعالی فرجه» و هر نهضت و قیامی پیش از ظهور حضرت شکست خورده است!

بعضی از اندیشمندان و تحلیل‌گران، شیخ محمود حلبی را فردی عالم امّا ساده و فاقد بینش و بصیرت و همین ضعف اساسی را منشأ انحراف وی می‌دانند. مشخص نیست که سران این انجمن، ناخواسته در چنگال و سیطره ساواک قرار گرفتند و یا اینکه همکاریشان با ساواک از پیش برنامهریزی شده بود. البته شواهد نشان می‌دهد که ساواک این گروه را طعمه قرار داده بود و از آنها استفاده میکرد.

آیت‌الله ‌مهدوی‌کَنی درباره این انجمن و ساواک چنین گفتهاند:

ساواک ما را برای بازجویی و زندان می‌برد و به ما پیشنهاد می‌کرد، چرا شما مثل آقای حلبی کار نمی‌کنید؟ ساواکی‌ها می‌گفتند، وی از اسلام و تشیع حمایت جدی دارد بدون آنکه در امور سیاسی دخالت کند و کسی هم با او کاری ندارد؛ شما هم اینگونه باشید. اما ما مبارزه با پهلوی را اصل می‌دانستیم؛ زیرا روشن بود چه کسی به بهایی‌ها قدرت می‌دهد و آنان را در رأس امور کشور قرار می دهد. ساواک می‌خواست ما نیز مانند حلبی به شاخ و برگ بپردازیم و از اصل مبارزه غافل شویم.

در جریان‌شناسی سیاسی و فرقه‌ای لازم است به ویژگیهای شخصیت‌های جریان‌ها پرداخت؛ زیرا معمولاً در جریان‌سازی سیاسی گروه‌هایی که از بیرون حمایت میشوند در مواردی گروه مقابلشان را نیز خودشان می‌سازند تا از هر دو طرف سود ببرند. مثلاً ممکن است آقای الف مستقیماً به جریان پشت پرده اینتلیجنس‌سرویس وابسته نباشد و واقعاً هم خالصانه به میدان آمده باشد، ولی ممکن است سه واسطه قبل از او، همین آدم خالص را به کار گرفته باشد و او خودش هم ‌نداند! مقام معظم رهبری در سال 1376 در جمع بسیجیان فرمودند:

گاهی دشمن با ده واسطه، یک نفر را تحریک می‌کند که حرفی را بگوید، یا کاری را انجام دهد! دشمنان انقلاب اسلامی -یعنی ایادی استکبار جهانی- در ایران راحت می‌توانند ده واسطه پیدا کنند و خودشان را در حوزه علمیه قم، به بیچاره‌ای برسانند و او را به حرفی، به گفته‌ای و به یک موضعگیری غلط و ناشیانه وادار کنند!

سران انجمن حجّتیه پیوسته در میان مسلمانان و مراکز مذهبی، اسلام را فقط دین عبادت معرفی می‌کردند و این سیاست، یعنی تک بُعدی دیدن اسلام همان چیزی بود که «روشنفکران» ماسونی از گذشته‌های دور به دنبال آن بودند. به تعبیر امروزی، آنها اسلام سکولاریزه شده را تبلیغ و ترویج می‌کردند. این‌گونه تفکر، امت اسلامی را از رویارویی با استکبار جهانی باز می دارد!  امّا داستان جوانمردانى كه در آغاز پيدايش اسلام، برای یاری دین خدا جان خود را در دست گرفته، به میدان جنگ‏هاى خونين مى‏شتافتند، و شهيدانى كه در خون پاك خود مى‏غلتيدند، بسيار حيرت‏انگيز و در عين‏ حال عبرت‏آميز است. آنان بودند كه با خون پاك و بدن‏هاى چاك‏چاك خود پايه اين آيين مقدس را استوار ساختند.

هنگامی که اساس اسلام در خطر باشد، جان شریف‌ترین بندگان خدا باید برای دین خدا فدا شود، هر چند جان پاک حسین‌بن‌علی «علیهالسلام» باشد. در گذر تاریخ نیز آزادمردانی بوده‌اند که به پیروی از سالار شهدای کربلا شجاعانه به میدان آمدند و جان خود را برای حفظ دین نثار کردند.

امام «رضوان‌الله‌علیه» هرگز به تعطیلی موقت این انجمن انحرافی رضایت ندادند و این گروه را منافقینی برشمردند که تنها شیوه دین‌فروشی‌شان عوض شده بود و نه مبانی اعتقادی و فکری‌شان!  بنابراین درباره این انجمن چنین فرمودند:

ولی طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس‌مآبی و دین‌فروشی عوض شده است؛ شکستخوردگان دیروز، سیاست‌بازان امروز شده‌اند. آنها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبریز با هماهنگی چپی‌ها و سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان کردستان تنها یک نمونه است که می‌توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از کودتای نوژه سر در آوردند؛ باز خدا رسوایشان ساخت.

دسته‌ای دیگر از روحانی‌نماهایی که قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانه دربار می‌ساییدند، یک‌مرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آن‌ همه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز، مقدس‌نماهای بی‌شعور می‌گفتند، دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است؛ امروز می‌گویند؛ مسئولین نظام کمونیست شده‌اند! تا دیروز مشروب‌فروشی و فساد و فحشاء و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان -ارواحنا فداه - را مفید و راه‌گشا می‌دانستند؛ امروز از اینکه در گوشه‌ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست، رخ می‌دهد، فریاد وا اسلاما سر می‌دهند!

دیروز، حجّتیه‌ایها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند؛ امروز، انقلابی‌تر از انقلابیون شده‌اند! ولایتی‌های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته‌اند، و در عمل، پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته‌اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسّب و تعیّش نبوده است، امروز، خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می‌خورند!

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه کنند و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند./۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

ارسال نظرات