۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۶۴۸۵۱
حجت الاسلام نیکبخت تشریح کرد؛

جزئیات شرایط ارسال مقالات به دبیرخانه کتاب سال حوزه

دبیر اجرایی بیستمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به جزئیات شرایط ارسال مقالات به دبیرخانه کتاب سال حوزه تأکید کرد که مقالات باید در یکی از مجلات یا فصلنامه های علمی پژوهشی حوزوی منتشر شده باشد.
مهدی نیکبخت
 دبیر اجرایی کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی نیکبخت دبیر اجرایی بیستمین همایش کتاب سال حوزه پیش از ظهر امروز در نشست خبری این همایش که در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه برگزار شد، به تشریح جزئیات ارسال مقالات علمی به این همایش پرداخت.

وی افزود: مقالاتی که در حوزه علوم اسلامی یا علوم انسانی مرتبط با دین باشند و در یکی از نشریات علمی پژوهشی حوزوی منتشر شده باشند پذیرفته می‌ شود و تفاوتی ندارد که این نشریات رتبه خود را از شورای عالی حوزه یا وزارت علوم اخذ کرده باشند.

حجت الاسلام نیکبخت با بیان این که فراخوان مقالات علمی عمومی نیست، خاطرنشان کرد: مقالات بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری همایش از طریق خود نشریات صورت می‌ گیرد و در دومین دوره جشنواره مقالات، مقالاتی که مربوط به سال 1396 باشند پذیرفته می‌ شود.

وی عنوان کرد: مجموعا 67 نشریه علمی پژوهشی حوزه دارای رتبه وجود دارد، مرحله ارزیابی توسط هیأت تحریریه این نشریات، در خود نشریات انجام می‌ شود و به ازای هر شماره از نشریه منتشر شده در سال 1396، یک مقاله به عنوان مقاله راه یافته به مرحله دوم داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌ شود.

دبیر اجرایی بیستمین همایش کتاب سال حوزه با بیان این که در مورد مقالات اگر اثری نوآوری نداشته باشد بدون شک از گردونه خارج می‌ شود، خاطرنشان کرد: البته نوآوری در کنار روش شناسی معهود در هر علمی است، یک سوم امتیاز در کتاب و دو سوم در مقالات بحث نوآوری است.

وی عنوان کرد: با توجه این که جشنواره مقالات در دومین دوره بوده و ما هنوز در مرحله تأسیس و راه اندازی هستیم از بخش فصلنامه های علمی و پژوهشی شروع کردیم و امیداوریم مقالات ترویجی در سال آینده اضافه بشود.

حجت الاسلام نیکبخت با بیان این که فعلا ارسال مقالات به صورت مستقل از نویسنده نداریم، یادآور شد: ارسال مقالات از سوی خود فصلنامه صورت می‌ گیرد و آنها می‌ توانند در ازای هر شماره منتشره یک مقاله را انتخاب و ارسال کنند چون در حال حاضر سالانه بیش از هزار مقاله و آثار علمی پژوهشی و ترویجی در حوزه تولید می‌ شود.

وی در پایان یادآور شد: موضوعات مقالات نیز باید ذیل گروه های بیست گانه ای که در مورد کتاب اعلام شده، باشد به علاوه این که مهلت ارسال مقالات نیز تا 31 خرداد ماه خواهد بود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات