۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۶۴۸۴۳
حجت الاسلام مقیمی حاجی خبرداد؛

۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ارسال آثار به همایش کتاب سال حوزه

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به شرایط شرکت آثار در این همایش گفت: ۳۱ خرداد آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه است.
مقیمی حاجی دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی حوزه پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که در سالن نشست های ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: همايش كتاب سال حوزه همه‌ساله توسط معاونت پژوهش مركز مديريت حوزه‌هاي علميه برگزار مي‌گردد.

وی افزود:كتاب‌هايي مي‌توانند در اين همايش شركت داده‌شوند كه در زمينه علوم اسلامي يا انساني مرتبط با حوزه دين، توسط فضلا و علماي حوزوي داخل و خارج كشور، تأليف، ترجمه، تحقيق و تصحيح شده ‌باشند.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه در ادامه با اشاره به برخی از اهداف و سياست‌های همایش کتاب سال حوزه عنوان کرد: این همایش در حقیقت به دنبال شناسايي كتب و نويسندگان برتر حوزوي و معرفي آنها به جامعه علمي، تشويق و حمايت از نويسندگان كتب برتر حوزه و تقويت روحيه و انگيزه‌هاي تحقيق و پژوهش در حوزه است.

وی اضافه کرد: سياست‌هاي برگزاري همايش نیز جهت‌دهي پژوهش‌هاي حوزوي به سوي نيازهاي پژوهشي، اهتمام به نوآوري در توليدات علمي حوزويان، تقويت فرهنگ رقابت علمي سالم در ميان پژوهشگران حوزه و ارتباط و تعامل اثربخش با پژوهشگران و واحدهاي پژوهشي است.

حجت الاسلام مقیمی حاجی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش 31 خرداد ماه است، یادآور شد:  آثار شایسته رقابت کتاب هایی هستند که چاپ اول آنها مربوط به سال 1396 و پایان نامه های سطح چهار مربوط به همین سال است، آثار خارجی نیز باید از بین سال های 1437 تا 1439 و 2016 و 2017 میلادی باشند.

وی عنوان کرد: در همایش امسال علاوه بر گروه های تخصصی سال گذشته که از جمله آنها اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، اقتصاد و مدیریت، حقوق، علوم اجتماعی، فقه و اصول، فلسفه، کلام است، بخش ویژه انقلاب اسلامی نیز اضافه شده که مجموعا بیست گروه علمی می‌ شود؛ بخش انقلاب اسلامی مربوط به تألیفات مرتبط با انقلاب اسلامی طی 10 سال گذشته است.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه در پایان با بیان این که ارسال آثار در این همایش شرط سنی ندارد، گفت: ارزیابی آثار نیز توسط اساتید متخصص حوزه و دانشگاه در چندین مرحله صورت می‌ گیرد و جشنواره نیز ان شاءالله در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات