۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۶۴۷۴۶
آیت الله مکارم شیرازی:

شهرداری ها نسبت به مسائل فرهنگی و معنوی جامعه وظیفه دارند | نباید در برابر تهاجم دشمن حالت انفعالی به خود بگیریم

حضرت آیت الله مکارم با بیان این که در زمانی زندگی می کنیم که اسباب فساد از هر زمانی فراهم تر و گسترده تر است، گفت: در چنین فضایی مسؤولیت سنگینی داریم و نباید در برابر تهاجم دشمن حالت انفعالی بگیریم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس سازمان فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر توجه به ابعاد فرهنگی در شهرداری ها گفت: امکانات شهرداری تهران برای نشر فرهنگ اسلامی وسیع است و برنامه های گسترده ای باید در جهات مختلف اجرایی شود.

وی افزود: وظیفه شهرداری ها تنها پاکسازی ظاهر شهر و تمیز کردن جسم آن نیست بلکه جان شهر نیز باید مورد توجه بوده و تمیز شود، باید به گونه ای باشد که مردم از نظر فرهنگی رشد و نمو داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شهر تمیز و زیبا با وجود شهروندان دارای مفاسد اخلاقی کارایی نخواهد داشت، اظهار کرد: سابقا وظیفه شهرداری ها در پاکسازی، زیباسازی و نظافت ظاهر شهرها خلاصه می شد اما خوشبختانه اخیرا روشن شده که شهرداری ها درباره مسائل فرهنگی نیز وظیفه دارند.

وی ادامه داد: برای این که جامعه ای پیشرو داشته باشیم باید از هر دو نظر ظاهر و معنویات پیشرفت داشته باشیم که اگر غیر از این باشد جامعه به جایی نمی سد، اگر ظاهر شهری زیبا بوده اما مردم آن نسبت به یکدیگر بی تفاوت، بدبین و حسود باشند چه فایده دارد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مدینه فاضله این است که اخلاقیات جامعه نیز پرورش پیدا کند، ابراز داشت: با وجود امکانات شهرداری تهران کارهای مهم و خوبی می توان انجام داد.

وی همچنین با بیان توصیه های در زمینه دینی و فرهنگی عنوان کرد: در کنار آموزش قرآن باید به موضوع ترجمه و تفسیر قرآن کریم دقت شود، مراحل روخوانی، ترتیل، حفظ، عمل و انتشار معارف قرآن کریم باید در دستور کار باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: معارف نهج البلاغه نیز باید در برنامه ها قرار داده شود که مؤثر واقع می شود، برای تمام سنین باید برنامه خاص داشت تا جذب دین شوند چرا که برنامه واحد کارایی لازم را نخواهد داشت، البته برنامه های عمومی نیاز است اما به سنین و شرایط انسان ها نیز باید توجه کرد.

وی اضافه کرد: کارها باید اطلاع رسانی شود تا مردم آگاهی پیدا کنند و امیدوار شوند، از طریق صداوسیما، فضای مجازی و بنرها و پوسترها باید برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استفاده کرد؛ بنرهای فرهنگی برای فرهنگ سازی الهام بخش است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در زمانی زندگی می کنیم که اسباب فساد از هر زمانی فراهم تر، گسترده تر و عمیق تر است، گفت: در مقابل چنین فضایی مسؤولیت سنگینی بر عهده داریم و نباید در برابر تهاجم دشمن حالت انفعالی به خود بگیریم، باید کار را جدی گرفت که خداوند متعال نیز یاری می کند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات