۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۶۴۷۴۳
نماینده مردم تبریز:

برجام تأثیری در بهبود معیشت مردم نداشته است

سعیدی با بیان این‌که عدم اعتماد به غرب مهم‌ترین عبرت برجام بود، گفت: برجام نه تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور و نه معیشت مردم داشته است.
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اقدام رییس جمور آمریکا در خروج از برجام اظهار داشت: از همان ابتدا تفکر گشایش با برجام در جامعه اشتباه بوده و مروجان این اندیشه نیز مقصر هستند.

وی با اشاره به این‌که برجام نه تنها هیچ عایدی برای نظام نداشت، بلکه موجب توقف برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران برای جلب اعتماد جهانیان نیز شد، تصریح کرد: مسؤولان امر نباید حل تمامی مشکلات اقتصادی را در مسأله برجام تبیین می‌کردند؛ این امر اشتباهی فاحش بود.

سعیدی با بیان این‌که آمریکا از همان ابتدا به دنبال نقض برجام بوده و عده‌ای نمی‌خواهند این حقیقت مهم را بپذیرند، گفت: برجام نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم نداشته است، بلکه شاهدیم که وضعیت اقتصادی نسبت به دوران قبل از برجام نیز بهتر نشده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به رکود حاکم بر بازار و مشکلات تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی داخل کشور افزود: امروز مردم به خوبی دریافته‌اند که تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از آمریکا مبنی بر عدم اعتماد و اطمینان به استکبار جهانی؛ تحقق یافته است.

وی کارشکنی‌ آمریکا در جریان توافق برجام و تهدیدهای رییس جمهور این کشور در عرصه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی را یادآور شد و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی خارجی کشور باید در شرایط کنونی با حفظ منافع ملی بر اساس حکمت، مصلحت و عزت عمل کند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات